آرمــان ملی: باز هم قدرت‌نمایی دلواپسان در بهارستان! به آنچه قبل از ورود به مجلس وعده داده بودند یعنی ایجاد اخلال در توافقات هسته‌ای ابران به‌تدریج جامه عمل می‌پوشند اما از وظایف اصلی خودشان به‌عنوان نماینده مجلس غافل هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیروز در جلسه علنی مجلس نمایندگان دوفوریت طرح اقدام راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردند. در شرایطی دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد که موافقان آن بر لزوم توقف اجرای پروتکل الحاقی تاکید داشته و مخالفان این طرح را واکنش قاطعی برای مقابله با اقدامات آمریکا نمی‌دانستند.

لبخند رضایت مخالفان برجام

طراح این طرح چهره آشنای مخالف با برجام یعنی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری بود که عملکردش در بهارستان یادآور حرکات و اقدامات حمید رسایی در مجالس گذشته است اما مدعی شده بود که برخلاف رسایی تاکید می‌کند که عضو جبهه پایداری نیست. نکته قابل تامل آنجاست که نمایندگان دلواپس هم مدت‌هاست که ادعاها و اقدامات ذوالنوری به زیر سوال می‌برند مانند «سیدحسین نقوی حسینی» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم که می‌گوید: «ذوالنوری در چهار سال دوره مجلس دهم کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت بود، در این چهار سال یکبار به او رای ندادم و صریح هم به خودش گفتم، برای رای ندادن به ذوالنور دلایلی داشتم که اکنون آنها با رفتارهای او، نشان داده می‌شود. توئیت ذوالنور در مورد روحانی مورد تایید کیست؟ جمهوری اسلامی چنین چیزی را تایید می‌کند؟» اما ظاهرا مخالفت برای ذوالنوری دارای فایده است و حاضر نیست از مواضع خودش کوتاه بیاید. آتش زدن برجام را از افتخارات خودش می‌دانست و از هر فرصتی برای زیر سوال بردن این توافقنامه بهره می‌برد. حالا او سرمست از آتش زدن برجام درصدد است از فرصتی که برای حضور در پارلمان کسب کرده، مفاد تعهدی را به زیر سوال برده و در مسیر خروج ایران از برجام تلاش کند.

دلواپس بهارستانی چه گفت؟

دیروز هم مجتبی ذوالنوری به‌عنوان نماینده درخواست‌کننده دوفوریت برای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در این باره گفت: پیش از این ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده و گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تاکید بر این ادعاست. اما آمریکا به‌عنوان یکی از طرفین برجام تحریم‌های بانکی را به‌صورت کاغذی لغو کرد، اما سایه سنگین تهدید و تحریم را به روی نظام بانک‌داری دنیا حفظ کرد و در ادامه از برجام خارج شد. نماینده مردم قم با یادآوری اینکه 8 طرحی که سایر نمایندگان در رابطه با خروج از NPT و اصلاحات برجام داشتند، در این طرح دیده شده است، گفت: در جلسات تدوین طرح، نمایندگان، صاحب‌نظران مجلس، مرکز پژوهش‌ها، سازمان انرژی اتمی، وزارت امور خارجه، سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند و این طرح در 9 ماده تدوین شد. ذوالنوری به تفاوت این طرح با طرح‌های دیگر اشاره کرد و گفت: این طرح مسیری برای تعطیل کردن تعهداتی که تاکنون اجرا کرده‌ایم، پیش‌بینی کرده و در پایان نیز طبق ماده 9 جرم‌انگاری شده تا این قانون ضمانت اجرائی داشته باشد. یک فوریت این طرح پیش از این و در جلسه 12 آبان‌ماه تصویب شده بود.

ماموران سیا در ایران

در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد اظهار کرد: در این طرح موضوع جدیدی نیامده و می‌خواهند همان پنج گام دولت در کاهش تعهدات برجامی به قانون تبدیل شود که اتفاق خوبی است اما باید در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها ظرف سه تا شش‌ماه آینده ازسوی اروپا خروج از NPT را در دستورکار قرار داد. وی مدعی شد: زمانی که آقای آمانو به تهران آمد دو خواسته بازدید از پارچین و گفت‌وگو با یکی از دانشمندان هسته‌ای را داشت که این دو اتفاق رخ داد و او برگشت و آژانس هم پرونده PMD را بست بعد از این برجام امضا شد و اینها زمینه‌ نفوذ و اطلاعات به دشمن و طراحی دشمن برای رخ دادن این فجایای بزرگ در کشور شد، ضربه از ناحیه نفوذ است. وی با اشاره به مسئولیت روحانی و ظریف در پرونده هسته‌ای در سال 1382 گفت: در پروتکل الحاقی دسترسی به اماکن نظامی هم داده شده است. طبق اظهارات آقای روحانی در کتابش ماموران آژانس جاسوس هستند. نبویان ادامه داد: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در سال 1394 گفت همراه آمانو در سال 1394 دو نفر آمده بودند که ماموران سیا و فرانسه بودند. در این شرایط در سال 1382 تا 1384 دسترسی به مراکزی مانند پارچین، سایت شهید کلاهدوز، سایت لویزان و شیان، مرکز شهید کاظمی، سایت مالک اشتر، مرکز نوین و مراکز صنایع دفاع در اختیار آژانس قرار داده شد. در واقع ما با این دسترسی‌ها متخصصان را در اختیار آژانس قرار داده‌ایم. سوال ما این است آیا شهید فخری‌زاده را نیز در اختیار آنها قرار داده‌اید؟ تا قبل از سال 1382 هیچ‌کسی پروتکل الحاقی را نپذیرفت و بعد مجددا سال 1392 این دسترسی‌ها را پذیرفتند که خطر جدی در ابعاد نظامی و هسته‌ای کشور است لذا باید در این طرح توقف اجرای پروتکل الحاقی لحاظ شود. محمدرضا صباغیان، نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی به عنوان دومین مخالفت دو فوریت گفت: آمریکا و کشورهای غربی نشان دادند به هیچ نوع تعهدی پایبند نیستند پس چرا باید هر روز منتظر افزایش تحریم‌ها باشیم؟ بلکه باید تصمیم قاطعانه‌ای گرفته شود. علی خضریان نماینده تهران در مجلس در موافقت با دو فوریت این طرح اظهار کرد: در جلسه نمایندگان تصمیم به انجام اقدامی گرفتند که مردم از این مجلس انقلابی انتظار دارند با شعار نمی‌توان کاری را از پیش برد باید از ابزار نظارتی استفاده کرد.

شعار در بهارستان

نمایندگان پس از تصویب دو فوریت این طرح شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. رئیس مجلس هم با اشاره به تصویب دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: ان‌شاءا... این طرح در نشست آتی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در حقیقت هم کشور در بُعد امکانات صنعت هسته‌ای تقویت شده و هم جلوی یاوه‌گویی‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان گرفته شود.