ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به برگزاری نشست کمیته مشترک برجام در ۲۶ آذر در وین اظهار کرد: مهم نیست که اوضاع چگونه پیش می رود، ادامه حفظ و اجرای برجام باید پیش شرط اساسی هرگونه راه حل سیاسی برای مساله هسته ای ایران باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خانم «هوا چون اینگ» روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن در مورد جزییات نشست کمیته مشترک برجام افزود: در این نشست، شرکت کنندگان برجام اوضاع کنونی مساله هسته‌ای ایران را ارزیابی و چگونگی اجرای برجام را مورد بررسی قرار خواهند داد و مراحل بعدی را هماهنگ می سازند.
وی با اشاره به اینکه چین نمایندگان خود را برای شرکت در این نشست اعزام خواهد کرد ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مختلف با استفاده از فرصت این نشست، بیش از پیش از برجام و شناخت مشترک قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دفاع و به طور کامل آن را اجرا کنند و روش مقابله با چالش‌های کنونی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به پیشبرد حل و فصل سیاسی مساله هسته‌ای ایران ادامه دهند.
خانم هوا افزود: ما منتظر هستیم آمریکا با عقلانیت و عمل گرایی، هرچه زودتر به برجام بازگردد و با اقدامات عملی برای حفظ سازوکار منع گسترش سلاح های هسته ای بین المللی و صلح و ثبات منطقه خاورمیانه مسئولیت خود را برعهده بگیرد.