تسنیم/ سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله‌ای سفر جراد کوشنر به عربستان و قطر با هدف حل بحران خلیج فارس را مضحک خوانده و تاکید کرد قطعا این سفر با انگیزه‌های دیگری انجام می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عبدالباری عطوان» در مقاله‌ای درباره تحولات اخیر منطقه و نقش آمریکا در آن نوشت، یکی از مهمترین دستاوردهای پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست دولت ترامپ این است که حداقل تا 4 سال آینده «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ و توطئه‌های او را نخواهیم دید؛ چرا که کوشنر شاگرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پدرخوانده روند عادی سازی کشورهای عربی با صهیونیست ها و خالی کردن جیب اعراب است.

کوشنر به عنوان داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» مغرض‌ترین رئیس جمهور آمریکا که همه تلاش خود را متمرکز بر حمایت از جنبش صهیونیستی و جنگ و آدمکشی آن در مناطق عربی و خاورمیانه و نفرت افکنی علیه اعراب و مسلمانان کرده ، طی روزهای آینده به بهانه تلاش برای برقراری صلح و آشتی میان عربستان سعودی و قطر قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید به این دو کشور سفر خواهد کرد.

روشن است که کوشنر در سفر خداحافظی خود به عربستان و قطر قطعا قصد ندارد اقدامی برای خدمت به این دو کشور انجام دهد؛ زیرا هدف اصلی وی شکستن انزوای رژیم اشغالگر صهیونیستی و به رسمیت شناساندن این رژیم در میان ملت های عربی با حذف مسئله فلسطین و ترویج نفرت از فلسطینی ها در کشور های عربی است.

سفر مشاور ترامپ به خاورمیانه کمتر از یک هفته پس از شهادت«محسن فخری زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران و دانشمند هسته‌ای این کشور که طبق همه شواهد به دست سرویس جاسوسی موساد ترور شد، بیانگر اهداف آن است: یعنی تلاش برای گسترش حلقه اتحاد کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و متحد کردن آنها برای مشارکت در توطئه ها و اقدامات تروریستی علیه ایران و کشورهای محور مقاومت.

بزرگترین دغدغه رژیم صهیونیستی همانطور که بارها از زبان نخست وزیر و سایر مسئولان این رژیم مطرح شده بازگشت جو بایدن به توافق هسته‌ای با ایران است که صهیونیستها به شدت نگران آن هستند. انگیزه و هدف اصلی کوشنر از سفر به منطقه نیز همین است.

همه اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه های آمریکایی نزدیک به دونالد‌ترامپ همانند «وال استریت ژورنال» درباره هدف کوشنر و تیم او برای ایجاد صلح میان عربستان سعودی و قطر دروغی بیش نیست که هدف آن فریب افکار عمومی برای پنهان کردن هدف اصلی این سفر است. این امر چندین علت دارد:

- کوشنر طی چهار سال گذشته که در کاخ سفید بود هرگز تلاشی برای قراری صلح میان عربستان و قطر نکرده است و اگر به دنبال ایجاد آشتی میان این دو کشور بود چرا اکنون و در آستانه خروج از کاخ سفید اقدام به این کار کرده است؟