وزیر تعاون دولت اصلاحات به ترور شهید محسن فخری‌زاده واکنش نشان داد.

صوفی: دشمن می‌خواهد با روی آوردن به ترور ما را به واکنش‌های احساسی وا دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر به شهادت رساندن شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: طبیعی بود که حذف اوباما از صحنه سیاست بین المللی به سبب تاثیرات مخربی که اوباما در حمایت از اسرائیل در منطقه داشت، رژیم صهیونیستی را به تکاپو بیاندازد تا در تلاش برای برخی اقدامات جایگزین بر آید.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی به طور طبیعی در تلاش بوده تا از بهبود اوضاع ایران در زمان جو بایدن جلوگیری کند؛ البته پیش از این هم تحرکاتی را که در منطقه شاهد بودیم نظیر سفر وزیر امور خارجه، وزیر دفاع آمریکا و نتانیاهو به عربستان که خیلی شتاب زده اتفاق افتاد و نشان از این داشت که آنها در صددند تا دست به تحرکاتی بزنند تا ایران نتواند در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

صوفی افزود: کاملا قابل پیش بینی بود که با این تحرکات آنها قطعا ضربه‌ای به ایران وارد خواهند کرد که البته این جزو ماهیت آنها محسوب می‌شود  و بعد از این هم باید انتظار چنین اقداماتی را از سوی آنها داشته باشیم، زیرا در تلاش هستند  ایران را وادار به عکس العمل کنند تا عکس العمل ما را به رخ کشورهای اروپایی کشیده و از این طریق نگذارند اقدام مثبتی در قبال ما داشته باشند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات بیان کرد: برای من سوال این جاست که ما چرا در قبال چنین فردی که چنین موقعیت حساسی دارد، معاون وزیر دفاع و دانشمند هسته‌ای است و پیش از این هم مورد تهدید بوده محافظت لازم را نداشتیم و چرا دستگاه‌های اطلاعاتی ما از این امر غافل بودند؟ من این را قدرت رژیم صهیونیستی نمی‌دانم، بلکه ناشی از ضعف خود می‌دانم؛ یعنی اگر ما درست عمل کنیم این رژیم و امثال آن هیچ کاری از پیش نخواهند برد؛ کمااینکه شاهد بودیم پیش از این هم در قبال شخصیت‌های سران مقاومت نتوانست اقدامی از پیش ببرد.

او اضافه کرد: ما قدرت بسیاری در منطقه داریم و در زمینه‌های امنیتی و اطلاعاتی هم پیشرفت‌های بسیاری داشته و به توانایی‌های بسیاری دست یافتیم تا جایی که در مقابل هر تهدیدی ایستاده‌ایم و سازمانی نظیر منافقین که از هیچ جنایتی برای ضربه زدن به مردم و نظام اِبا نداشت را خنثی کردیم؛ حال چطور این اقدام انجام شده است؟

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات درباره واکنش مناسب ایران در قبال ترور دانشمند هسته ای گفت: ما باید دست آنها را بخوانیم؛ زیرا آنها می‌خواهند ما را وادار به واکنش احساسی کنند تا سپس از آن بهره برداری کنند؛ در حالی که واکنش ما می‌تواند این باشد که از این موضوع به نفع خود ، منافع ملی و دفع تشنج هایی که الان در سطح بین المللی وجود دارد استفاده کنیم.

صوفی تاکید کرد: ما باید در عرصه دیپلماسی به اینها پاسخ دهیم نه در عرصه نظامی ؛ زیرا آنها می‌خواهند ما در عرصه نظامی واکنش نشان دهیم تا منطقه را متشنج کنند و این تشنج همه چیز را تحت شعاع قرار دهد؛ قطعا واکنش دیپلماسی ما می تواند پیروزی‌های بسیاری را در منطقه قرار دهیم.