نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزییات طرح الزام وزارت آموزش و پرورش به اعمال مدرک دوم تحصیلی فرهنگیان را تشریح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد وحیدی اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است در امسال نسبت به اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند اقدام کند.

وی با بیان اینکه بار مالی این اقدام در سقف اعتبار پیش‌بینی شده در ردیف ۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه امسال تأمین می‌شود٬ افزود: این تبصره از تاریخ ۹۹/۱۱/۰۱ قابل اجرا است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته نیز این مصوبه مجلس جهت تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده بود اما شورای نگهبان دوباره این مصوبه را به مجلس اعاده داده تا تبصره ۳ را اصلاح کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اعمال مدرک تحصیلی دوم افراد ذی‌نفع در سنوات بعد منوط به پیش‌بینی اعتبار در بودجه‌های سنواتی است که این مصوبه مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود اما به نظر می‌رسد با تغییر شرایط نظر شورای نگهبان در خصوص اجرای این مصوبه مجلس مثبت باشد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در ادامه نیز از تصویب طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از طرح این مصوبه در تاریخ ۹۹/۹/۹ در مجلس شورای اسلامی، امروز و در جلسه علنی با ۲۴۸ رای مثبت از ۲۵۰ رای طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را تصویب کردند.