در خاطرات سال 76 هاشمی رفسنجانی از نگرانی روحانی و لاریجانی به خاطر احتمال عدم حضور برخی از سران کشورهای اسلامی در اجلاس تهران نوشته است.

نگرانی مشترک روحانی و لاریجانی به روایت هاشمی رفسنجانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در قسمتی از خاطرات 15 آذر هاشمی رفسنجانی آمده است

اول وقت آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صدا و سیما] آمد. اظهارنگرانی‌کرد، از جریان خودداری بعضی از سران مهم کشورهای اسلامی، از حضور در تهران، مثل مراکش و اندونزی و قزاقستان و قرقیزستان و ازبکستان و برونئی به اضافه اردن که همگی قبلاً اعلان شده بود که می‌آیند و احتمال اینکه در دو سه روز آینده، افراد دیگری هم به آن‌ها ملحق شوندکه احتمالاً آمریکا پشت‌کار است و چاره‌جویی‌کرد.

...ظهر آقایان دکتر [حسن] روحانی و [علی] لاریجانی آمدند و همان نگرانی مطرح شده از سوی آقای لاریجانی را مطرح‌کردند. پیشنهاد داشتند که من یا آقای خاتمی، با آن‌ها تماس بگیریم و یا لااقل در مورد بقیه فکری بشودکه اضافه نشوند. خطرکمترشدن میهمانان درجه یک را می‌دهند. قرار شد بررسی‌کنند و پس از مشورت راهی ارائه دهند. سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی را آورده بودند که به بعضی از سران کشورهای اسلامی اهانت‌کرده و ممکن است در جلسه وزرای امور خارجه امروز، مورد اعتراض قرارگیرد و بهانه‌ای برای نیامدن دیگران هم بشود.