سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: جامعه روحانیت مبارز تحرکاتی را به‌منظور ایجاد سازوکار در جریان اصولگرایی آغاز کرده است که نمونه بارز آن را می‌توان برگزاری جلسه با احزاب مختلف و دعوت از آن‌ها برای معرفی نماینده در ساختاری که قرار است برای انتخابات تعریف شود، دانست.

دعوت جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان احزاب برای ایجاد سازوکار وحدت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص آخرین فعالیت‌های جلسات این جبهه و روند ایجاد سازوکار وحدت در جریان اصولگرایی، گفت: بیشترین هم و غم ما بر حفظ، تقویت و تحکیم وحدت اصولگرایان متمرکز است. در همین راستا و باتوجه به اینکه ما، جامعه مدرسین و جامعه روحانیت را به عنوان گروه‌های مرجع می‌شناسیم و با توجه به ارتباطی که در طول سالیان متمادی همواره با جامعه روحانیت مبارز داشته‌ایم، لذا سعی داریم که جایگاه و حالت پدری این تشکل در جریان اصولگرایی حفظ شود.

وی افزود: خوشبختانه در ماه‌های گذشته جامعه روحانیت مبارز تحرکاتی را به ‌منظور ایجاد سازوکار در جریان اصولگرایی آغاز کرده است که نمونه بارز آن را می‌توان برگزاری جلسه با احزاب مختلف و دعوت از آن‌ها برای معرفی نماینده در ساختاری که قرار است برای انتخابات تعریف شود، دانست. ما هم به عنوان جبهه پیروان خط امام و رهبری دو نماینده از میان اعضا انتخاب و معرفی کردیم که میان آن‌ها و روحانیت مبارز جلسه تشکیل شد و تا جایی که اطلاع دارم این جلسات با نمایندگان سایر احزاب هم در حال برگزاری است.

این فعال سیاسی اصولگرا با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد سازوکار وحدت و همگرایی در این جریان سیاسی، اظهار داشت: درمجموع فکر می‌کنم که هم جامعه روحانیت مبارز و هم سایر تشکل‌های اصولگرا درصدد این هستند که با ایجاد انسجام و همگرایی درونی به صورت یکپارچه وارد انتخابات شوند و برای حمایت از یک یا در نهایت دو کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری به اجماع برسند. ما در این مسیر همکاری و تعامل خوبی با جامعه روحانیت مبارز داریم و امیدواریم که با تسریع در این مسیر هرچه زودتر به هدف و نتیجه غایی و نهایی برسیم.

سجادی در واکنش به این مساله که برخی شنیده‌ها از پیگیری تداوم فعالیت شورای ائتلاف توسط مهدی چمران و پرویز سروری برای انتخابات شورایاری حکایت دارد و آیا این متفاوت از سازوکار وحدتی است که جامعه روحانیت مبارز آن را دنبال می‌کند، بیان داشت: برای ما ایده‌آل این است که همه احزاب و گروه‌ها در کنار یکدیگر جمع شوند و تجمیع صورت گیرد و با همین هدف نیز در حال حاضر جامعه روحانیت مبارز همه احزاب اصولگرا که چارچوبی را قبول دارند، دعوت به همکاری کرده است. در واقع نکته قابل توجه این است که روحانیت مبارز در دعوت از احزاب گزینشی و سلیقه‌ای عمل نمی‌کند و می‌خواهد که همه گروه‌ها در امر انسجام و اجماع اصولگرایی مشارکت داشته باشند.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم که جامعه روحانیت مبارز در حال طی کردن راه بسیار خوب، منطقی و عقلانی‌ است و ان‌شاءالله که سایر دوستان هم زیر این چتر قرار گیرند.