سرپرست اداره کل سیاسی وزارت کشور در توضیح دهمین نشست کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی از تایید صلاحیت مسوولان شعب استانی برخی احزاب خبر داد.

مسئولان شعب استانی برخی احزاب تایید صلاحیت شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حمزه امرایی» در نخستین نشست خبری‌اش در کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، با گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای دانشجو و همه شهدای نظام، گفت: شکل مراسم و برنامه‌های فراخور این روز در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا، متفاوت برگزار شد.

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور همچنین با گرامی‌داشت یاد شهید فخری‌زاده اظهار کرد: شهید فخری‌زاده که از سرمایه‌های نظام و انقلاب بود که با دسایس دشمنان شهید شد؛ اما راه او که در سخنان رهبری هم مطرح شده، ادامه خواهد داشت.

امرایی با تشریح محورهای دهمین نشست کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، درباره تایید صلاحیت مسوولان شعب استانی احزاب گفت: در نشست امروز بررسی صلاحیت مسوولان این شعب انجام و صلاحیت چهار مسوول استانی یعنی جمعیت زنان نواندیش در استان اردبیل، حزب همدلی مردم تحول‌خواه در دو استان آذربایجان شرقی و ایلام، و حزب دانش آموختگان ایران اسلامی استان گیلان تایید شد.

وی با اشاره جلسه روز گذشته جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور با احزاب کشور، هم‌اندیشی با احزاب را همواره جزو سیاست‌های وزارت کشور عنوان و تصریح کرد: اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از تشکل‌های سیاسی انتظار داریم فعالیت‌هایشان ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

امرایی با بیان بیشتر شدن نقش احزاب در نشاط سیاسی و سطح مشارکت مردم در مقطع انتخابات، ادامه داد: در هفته‌های آینده هم نشست‌هایی با این موضوع و مضمون برگزار خواهد شد. در استان‌ها نیز فرمانداری‌ها و استانداران با احزاب جلساتی دارند تا به رونق بخشی احزاب و انتخابات کمک کنند.

وی درباره جزییات جلسه شورای مرکزی خانه احزاب با معاون سیاسی وزارت کشور، اظهار داشت: بحث هم‌اندیشی و حضور موثر و بیشتر مردم با توجه به شرایط کرونا در کشور مورد نظر بود و پیشنهاداتی هم در این باره مطرح شد. همچنین مواردی را در بحث لزوم حضور جبهه‌های و ائتلاف‌ها داشتیم.

امرایی درباره زمان اعلام ائتلاف تا پیش از انتخابات، گفت: طبق قانون احزاب برای ائتلاف‌ها و جبهه‌ها مسیری دیده شده که تعدادی از احزاب پروانه‌دار با موضوع مشخصی درخواست خود را به کمیسیون ماده ۱۰ ارائه کنند و بعد از بررسی مجوزهای لازم برای آنان صادر می‌شود.