شورای جوانان احزاب اصلاح‌طلب با صدور بیانیه ای از نهادها و سازمان ها در خواست کرد همانند زینب سلیمانی که از دریافت بودجه بنیاد شهید سلیمانی به نفع مردم انصراف داد، از دریافت بودجه هایشان برای خرج کرد مبالغ برای مردم، خودداری کنند.

درخواست جوانان اصلاح‌طلب از بودجه بگیران: همانند زینب سلیمانی انصراف دهید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شورای جوانان احزاب اصلاح‌طلب پویشی با نام "برای مردم" راه اندازی کرد و از نهادها و سازمان ها درخواست کرد همانند زینب سلیمانی که از دریافت بودجه بنیاد شهید سلیمانی به نفع مردم انصراف داد؛ از دریافت بودجه هایشان برای خرجکرد مبالغ برای مردم، خودداری کنند.

متن بیانیه این شورا به شرح زیر است:

در آستانه سالروز شهادت سرباز سرفراز وطن، حاج قاسم سلیمانی فرمانده رشید اسلام که زیستن و شهادتش یکسره یگانه و تاریخ ساز شد، نیازمند رهپویانی باهوش، اخلاق‌مدار، زمان‌شناس و انسان‌دوست هستیم که مرزهای اخلاق و انصاف را همچون او پاسداری کنند.

اقدام پسندیده و آگاهانه فرزند گرامی آن شهید عزیز سرکار خانم زینب سلیمانی، در مخالفت با تخصیص بودجه به بنیاد شهید سلیمانی، نمونه‌ای روشن از اقدام به نفع اخلاق و حقیقتی است که حاج قاسم سلیمانی جان خود را در راه حفظ و احیای آن در طبق اخلاص نهاد و چه تاییدی بالاتر از شهادت.

ما جوانان احزاب اصلاح طلب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی و تاکید بر ادامه راه آن شهید والامقام، اقدام خانم زینب سلیمانی را ستوده و از دیگر بنیادها، موسسات و مراکزی که ذاتا ماهیتی مردم‌نهاد و فرهنگی دارند و در سال‌های گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کسر بودجه در کشور  میلیاردها ریال بودجه دریافت کرده‌اند و توجهی به اعتراضات و انتقادات کارشناسان و عامه مردم نکرده و در مقابل پیامدهای منفی اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی این وضعیت مقاومت کرده‌اند، تقاضا داریم در تاریخی‌ترین روزهای این سرزمین که انسان‌های بسیاری از تامین بدیهی‌ترین نیازهای اولیه محروم هستند، در ادامه چراغی که بنیاد حاج قاسم سلیمانی افروخته، روح شاهد حاج قاسم را فرمانده این حرکت مهم و تاثیر گذار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانسته و در عدم پذیرش ردیف بودجه های دولتی به نفع ملت اقدام نمایند.

بر آگاهان و مطلعین حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حجم و تاثیر این ردیف بودجه‌ها و عدم توفیق آنها در حوزه‌های ماموریتی که فعالیت‌های این مجموعه‌ها را در بر می‌گیرد پوشیده نیست. از منظری دیگر حجم رکودی که قرار نگرفتن این سرمایه‌های ملی در مسیر تولید و اشتغال مولد ایجاد کرده و می‌کنند قابل بررسی و ارزیابی دقیق است که در این متن قابل ذکر نیست. البته آنچه نباید از نظر دور داشت، این مهم است که ادامه فعالیت موسسات مورد اشاره حتما لازم و ضروری است؛ اما از محل فرآیندی خود اتکا و مولد، همچون هزاران موسسه و نهاد مردم‌نهاد دیگر که می‌توان نمونه‌های موفق بسیاری از این دست را برشمرد.

ما جوانان اصلاح طلب لازم می‌دانیم تاکید کنیم لیست بلند بالای این موسسات و مجموعه‌ها در هیچ مرز سیاسی قرار نمی‌گیرد و فارغ از همه جریان‌ها و جناح‌ها اشکال و سنت غلطی است که فراگیری آن در بازی‌های سیاسی و جناحی نمی‌گنجد و بخشی از یک عملکرد و رفتار اشتباه است که منشا و ریشه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، تاریخی آن قابل پیگیری و مطالعه است.