جو بایدن سه شنبه طرح خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اش اعلام کرده است.

وعده بایدن برای واکسینه کردن ۱۰۰ میلیون نفر در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از رویترز، جو بایدن که رسانه‌های آمریکایی وی را پیروز انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا نامیده‌اند سه شنبه ضمن اعلام طرح خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در 100 روز نخست ریاست جمهوری اش، گفت: دولت من 100 میلیون شهروند آمریکایی را در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهد کرد و برای بازگشایی مدارس تلاش می کند و اجبار برای استفاده از ماسک را تشدید می کند.

بر اساس این گزارش، بایدن همچنین رسما لوید آستین را به عنوان گزینه مورد نظرش برای احراز پست وزیر دفاع آمریکا معرفی کرده است.

بایدن همچنین مارسیا فوج نماینده ایالت اوهایو را نیز به عنوان دومین زن برای اداره وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا معرفی کرد.

تام ویلساک وزیر سابق کشاورزی آمریکا نیز بار دیگر برای احراز این سمت از سوی بایدن معرفی شده است.

بایدن گفت: برای تامین مالی توزیع کامل واکسن کرونا به همه ایالت های آمریکا نیاز به همکاری و کمک کنگره دارم. بازگرداندن کودکان به مدارس یک اولویت ملی در 100 روز نخست خواهد بود.

وی افزود: در 100 روز نخست می توانیم مسیر و روند بیماری را تغییر دهیم و قصد داریم زندگی مردم آمریکا را بهتر کنیم.

ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ بیش از 283 هزار نفر در سراسر آمریکا شده و میلیون ها نفر را بیکار کرده است.

اگر واکسن کرونا در پیشگیری و درمان ویروس موثر باشد، این مساله می تواند به نفع اقتصاد بحران زده آمریکا در دولت بایدن باشد. پیش بینی می شود سازمان غذا و داروی آمریکا به زودی مجوز استفاده از واکسن کرونا را صادر کند.

ویروس کرونا تنها طی هفته گذشته موجب مرگ بیش از 15 هزار نفر در آمریکا شده است. تعداد مبتلایان در 3 ایالت آریزونا، آلاباما و اوهایو با رشد چشمگیری روبرو شده است.

در حالی که هیچ نشانه ای از کاهش روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا وجود ندارد، مقام های بهداشت و درمان نسبت به خطر گسترش فزاینده ویروس به خصوص در تعطیلات آخر سال و کریسمس هشدار می دهند.

مقام های بهداشت و درمان پیش بینی می کنند که سازمان غذا و داروی آمریکا به زودی مجوز استفاده از واکسن کرونا را صادر خواهد کرد.

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های آمریکا نیز تا روز دوشنبه به بیش از 101498 نفر رسیده که نسبت به هفته قبل 16 درصد رشد داشته است.

در حالی که چین و روسیه استفاده از واکسن های تولیدی خودشان را آغاز کرده‌اند، بریتانیا نیز رسما استفاده از واکسن تولیدی شرکت فایزر را آغاز کرده است.

روز دوشنبه بیش از 203474 نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و 1582 نفر دیگر نیز فوت کرده‌اند.