فعال سیاسی اصولگرا دربار قابل اعتماد بودن مکانیزم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای پیشبرد پروسه اجماع سازی روی یک نامزد، گفت: اتفاقات جدیدی در حوزه ایفای نقش لیدری برای سامان بخشی و مدیریت نیروهای اصولگرا به وجود آمده است، جامعتین پا به عرصه گذاشتند و فعال شدند. همه باید تلاش کنیم که حول محور شورای ائتلاف و جامعتین یکپارچگی اتفاق بیفتد و خود این مسئله منجر به این نشود که حاشیه ایجاد کند. اگر جامعتین پا به عرصه بگذارند معتقدیم باید حول محور جامعتین فعالیت ها سازماندهی شود و جامعتین محور قرار گیرند.

اتفاقات جدید در لیدری اصولگرایان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اخیرا سید ابراهیم رئیسی صبحت از تکمیل کردن برنامه 5 ساله خود در قوه قضائیه کرده و برخی به استناد همین صحبت ها معتقدند «او از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 منصرف شده است». با فرض عدم کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی قطعا آرایش نامزدها و معادلات رسیدن به نامزد واحد در جریان اصولگرا تغییر خواهد کرد.

مرتضی طلایی در گفتگو با نامه نیوز درباره تأثیر عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی بر معادلات تصمیم گیری در جریان اصولگرا برای انتخابات 1400 گفت: هنوز به طور قطعی نمی توان درباره عدم کاندیداتوری آقای رئیسی اظهارنظر کرد چون شاید هم بیایند تا آقای رئیسی به صراحت و روشن بنایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ندارند هر گونه پیش بینی درباره آمدن یا نیامدن ایشان موضوعیت ندارد.

وی افزود: در صورت نیامدن آقای رئیسی، اگر خدای نکرده دچار تشتت کاندیدا باشیم به نظر نمی رسد هیچ کدام از دیگر کاندیداهای اصولگرا بتوانند آن اجماعی را که نسبت به آقای رئیسی بود، ایجاد کنند. معتقدم اصولگرایان برای تضمین موفقیت در انتخابات باید به یک کاندیدا قبل از ثبت نام نامزدها برسند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اجماع روی یک نامزد در جریان اصولگرا را ممکن اما سخت خواند و تأکید کرد: اگر رقابت بین شخصیت های اصوگرا در صحنه انتخابات شکل بگیرد، براساس این نظر که بعد از مناظرات انتخاباتی اجماع می کنیم و به یک نامزد می رسیم، معتقدم این رویکرد شانس پیروزی جریان نیروهای اصولگرا و انقلابی را کاهش می دهد.

وی افزود: شرط آنکه 16 میلیون آرای آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 پشت سر نامزد جریان اصولگرا قرار بگیرد و حتی بیشتر شود آن است که جبهه اصولگرایی پیش از ثبت نام نامزدها انتخابات روی یک نفر اجماع کنند اما اگر حتی دو نفر از جریان اصولگرا در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، آن وقت شرایط برای تجمیع آرا سخت می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره شیفت گفتمانی 16 میلیون آرای سیدابراهیم رئیسی به سمت سعید جلیلی اظهار کرد: به نظر نمی رسد این چنین باشد. آقای رئیسی تنها کسی است که می تواند اجماع ایجاد کند بقیه گزینه ها چنین ظرفیتی ندارد.

وی درباره وضعیت 20 شخصیت مطرح اصولگرا در مظان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1400 افزود: الان درباره تقریبا 5 چهره شناخته شده در جریان اصولگرا سر و صدا است که قصد کاندیداتوری دارند حالا تعداد آنها شاید بعدا بیشتر یا کمتر شود.

طلایی درباره قابل اعتماد بودن مکانیزم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای پیشبرد پروسه اجماع سازی روی یک نامزد، گفت: اتفاقات جدیدی در حوزه ایفای نقش لیدری برای سامان بخشی و مدیریت نیروهای اصولگرا به وجود آمده است، جامعتین پا به عرصه گذاشتند و فعال شدند. همه باید تلاش کنیم که حول محور شورای ائتلاف و جامعتین یکپارچگی اتفاق بیفتد. اگر جامعتین پا به عرصه بگذارند معتقدیم باید حول محور جامعتین فعالیت ها سازماندهی شود و جامعتین محور قرار گیرند.