رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ عضو یک شرکت هرمی در تهران خبر داد.

دستگیری 18 عضو یک شرکت هرمی در تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اعلام خبر بازداشت اعضای یک شرکت هرمی در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشهای مردمی مبنی بر رفت‌وآمد مشکوک چندین جوان به داخل یک منزل مسکونی در منطقه رودکی، بررسی موضوع و شناسایی هویت این افراد در دستور کار مأموران کلانتری 209 پایانه غرب قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: بررسی‌های اولیه نشان از صحت خبر دریافتی داشت و با هماهنگی‌های قضائی منزل مسکونی تحت مراقبت قرار گرفت و مشخص شد تعدادی جوان با اجاره منزل در قالب اعضای یک باند شرکت هرمی در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستگیری متهمان اخذ شد، در ادامه تیم اعزامی از مأموران کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی، 18 عضو شرکت هرمی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان تعدادی، جزوات آموزشی مربوط به شرکتهای هرمی، دو دستگاه رایانه و دو دستگاه لپ‌تاپ کشف کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری 209 پایانه غرب در بازجویی اعتراف کردند ساکن شهرهای استانهای غربی کشور هستند که برای اشتغال و کسب درآمد به تهران مسافرت کرده‌اند.

موقوفه‌ای بیان کرد: متهمان مدعی شدند اندک اندوخته دریافتی از خانواده خود را به امید سودآوری بیشتر در شرکت هرمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری شده از این افراد را بیش از 20 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، متذکر شد: خانواده‌ها مراقبت بیشتری از فرزندانشان داشته باشند و به درخواست فرزندانشان مبنی بر واریز مبالغ فراوانی وجه برای اسکان و ضمانت هوشیارتر عمل کنند.

به گفته وی، متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.