وکیل مدافع محسن حجاریان درباره پیگیری اتهام به موکلش گفت: ما به حکم صادره از سوی دادسرا اعتراض کردیم که به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد و در نهایت دادگاه کیفری دو کارکنان دولت نیز نظر بازپرس را تایید و قرار منع تعقیب قطعی شد.

ماجرای شکایت پسر حجاریان از نماینده مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید علی مجتهد زاده، وکیل مدافع محسن حجاریان  با اشاره به شکایت موکل خود از علی خضریان نماینده مجلس گفت: بعد از آن که آقای خضریان، نماینده تهران در مجلس مواردی را علیه خانواده آقای حجاریان مطرح کرد ما به دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کردیم و بازپرس پرونده از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان که ترکیب مشخص و اکثرا از دوستان و همراهان آقای خضریان هستند استعلام کرد.

وی ادامه داد: مواردی که ایشان مطرح کرده است به روشنی و به صراحت فارغ از وظایف نمایندگیشان بود که برای تسویه حساب های شخصی خودشان مسائلی را به دروغ مطرح کردند اما هیئت نظارت این موارد را در حیطه وظایف نمایندگی دانست و دادسرا قرار منع تعقیب صادر کرد.

وکیل مدافع محسن حجاریان گفت: ما به حکم صادره از سوی دادسرا اعتراض کردیم که به شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت ارجاع شد و در نهایت نظر بازپرس تایید و قرار منع تعقیب قطعی شد.

وی ادامه داد: ما تمام مدارک و اسناد خود را در خصوص مواردی که آقای خضریان مطرح کرده بود را به هیئت نظارت ارائه کردیم اما نمی دانیم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان چگونه خود را قانع کردند که چنین نظری ارائه دهند.

این وکیل دادگستری گفت: سابقا دیده بودیم که دادسرا معمولا در خصوص مسائل کلان با استناد به موضع هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار منع تعقیب صادر نمی کند اما در خصوص آقای خضریان اینگونه رفتار کردند و اراده ای برای رسیدگی قضایی وجود نداشت.

مجتهدزاده گفت: امیدواریم وقتی که بافت این مجلس هم تغییر کرد؛ تمام نمایندگان انشاالله به همین میزان آزادی در عمل و گفتار داشته باشند. این موضوع خیلی روشن بود و هیچ ارتباطی با وظایف نمایندگی نداشت و تسویه حساب های جناحی بود.

گفتنی است که در پی طرح سؤالی از وزیر کشاورزی توسط آقای خضریان نماینده مردم تهران درباره خودکفایی  و اشاره به واردات گندم توسط  محسن حجاریان(فرزند سعید حجاریان) اتهاماتی وارد کرده بود.