میزان/ سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن با اشاره به حق ایران در موضوع غنی سازی گفت: مجاز بودن ایران در این امر برای همگان جای سوال دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، یوسف العتیبه که با موسسه پژوهشی هدسون گفتگو می‌کرد، طی اظهاراتی در اعتراض به مجاز بودن ایران برای غنی سازی اورانیوم بر اساس توافقنامه هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵، اظهار کرد: امارات متحده عربی به این مسئله معترض است.

سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن با تاکید بر اهمیت توافق با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما جزو نخستین کسانی خواهیم بود که این توافق را امضا خواهیم کرد.

وی در اداممه ضمن اعتراف به اینکه توافق هسته‌ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ با ایران نقطه آغاز جدیدی محسوب می‌شود، ادعا کرد: بسیاری از مسائل دیگری مانند مسائل موشکی و حمایت از گروه‌های مسلح را هم شامل می‌شد.

یوسف العتیبه با بیان اینکه هیچ فرد باهوشی را در ایالات متحده پیدا نکرده است که برای او تفسیر کند چرا ایران می‌تواند اقدام به غنی سازی اورانیوم کند، ادامه داد: این موضوع در حالی است که ما که جزو متحدین شما هستیم و با شما در یک سنگر وارد جنگ‌های مختلفی شده ایم حق دارا بودن چرخه سوخت هسته‌ای را نباید داشته باشیم.

سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن با اشاره به این که برنامه هسته‌ای امارات فاقد چرخ سوخت است، این سوال را مطرح کرد که، چرا باید دشمنان شما توافقنامه‌ای بهتر از ما که متحدین شما هستیم داشته باشند؟ ما هم می‌خواهیم برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران هم همانند آنچه در امارات وجود دارد، باشد.