یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید براینکه باید به سمت استفاده از تکنولوژی جدید در برگزاری انتخابات حرکت کنیم، گفت: در حال حاضر بهترین گزینه برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا، افزایش تعداد روزهای اخذ رای است.

پیشنهاد یک فعال سیاسی: تعداد روزهای اخذ رای افزایش یابد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عزت تقوائیان با اشاره به فراخوان وزارت کشور درباره چگونه برگزار کردن انتخابات در شرایط بیماری کرونا، اظهار کرد: بهتر بود وزارت کشور پس از تعامل و همفکری با شورای نگهبان اعلام می کرد که چه زیرساخت ها و چه گزینه های برای برگزاری انتخابات وجود دارد و سپس از صاحب نظران و فعالان سیاسی و حزبی نظرخواهی می کرد چون ما اطلاع دقیقی از امکانات وزارت کشور نداریم.

وی با بیان اینکه در آمریکا برای اخذ رای پستی، احراز هویت دقیقی از رای دهندگان انجام شده بود، افزود: ما اگر بخواهیم از این شیوه استفاده کنیم باید بررسی کنیم که چنین زیرساخت های داریم؟ مثلا در روستاها اینترنت با سرعت بالا برای احراز هویت یا رای الکترونیکی و پستی وجود دارد؟ در آمریکا رای گیری در  چند روز انجام شد و زیرساخت های کافی برای رای پستی وجود داشت اما پرسش این است که چنین زیرساخت هایی در ایران وجود دارد؟

تقوائیان خاطرنشان کرد: اگر مدلی مانند رای پستی یا الکترونیک و رای دادن از منزل اجرا می شود باید قبل از آن مشخص شود که امکانات زیرساختی مثل اینترنت در شهرها و روستاها چگونه است و در هر جایی که زیرساخت لازم وجود دارد از این شیوه ها بهره برد. برای اجرای این مدل ها به کار تیمی و تحقیقاتی و نظرخواهی و مشارکت وزارت ارتباطات نیاز است. به هر حال مسلم است که ما باید از شیوه های اخذ رای سنتی فاصله گرفته و به سمت استفاده از  تکنولوژی روز حرکت کنیم.

این فعال سیاسی در پایان  با اشاره به اینکه افزایش روزهای رای گیری گزینه مناسبی است، تصریح کرد: البته باید براساس کد ملی ، مشخص شود هر فرد در چه روزی می تواند رای دهد، زیرا اگر این کار انجام نشود، شاهد تجمع در شعب اخذ رای در روز آخر رای گیری خواهیم بود.