فرستاده پیشین سازمان ملل در امور سوریه با تکرار خواسته رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران باید نیروهای خود را از سوریه بیرون ببرد، مدعی شد، روسیه در «باتلاق» سوریه گرفتار شده است و از اشغالگری ترکیه در سوریه حمایت کرد.

مقام آمریکایی خواسته ضدایرانی رژیم صهیونیستی را تکرار کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جیمز جفری» فرستاده پیشین سازمان ملل در امور سوریه و نماینده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت، به دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرده سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در سوریه را ادامه دهد.  

وی ضمن اعلام اینکه کشورش حمایت لازم از رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از «استقرار ایران در سوریه» را داشته، مدعی شد: اسرائیلی‌ها موفق شدند با کمک ما مانع ایجاد موقعیتی مشابه شبیه به جنوب لبنان در جنوب سوریه توسط ایران، تهدید شدن اسرائیل و غیره با سیستم موشکی دوربرد شوند.

جفری در ادامه ادعا کرد، ایران در هر «راه‌حل سیاسی نهایی» در مسأله سوریه باید نیروهای خود را از سوریه بیرون ببرد.

وی سپس مدعی شد، روسیه در «باتلاق» سوریه گرفتار شده اما مدتی زمان می‌برد تا این موضوع را درک و بر این اساس رفتار کنند؛ آمریکا به اعمال فشار خود بر مسکو برای درک این مسأله و موافقت آنها با راه حل سیاسی در سوریه ادامه می‌دهد.

جفری ضمن اعلام اینکه ترکیه حدود بیست هزار و چه بسا سی هزار نظامی در ادلب دارد، گفت، آنکارا از حمایت آمریکا، ناتو و اروپا برای حضور در شمال غرب سوریه برخوردار است.

وی جمعه گذشته نیز اذعان کرد، واشنگتن از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه حمایت کرده است