وزیر دادگستری گفت: امکان دسترسی کودکان به فضای مجازی امن و سالم یکی از اهداف بزرگ شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و از مطالبات جدی ما از دستگاه‌های متولی است.

مطالبه جدی وزیر دادگستری در زمینه فضای مجازی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  روابط عمومی وزارت دادگستری سیدعلیرضا آوایی در جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که صبح امروز به ریاست وزیر دادگستری و از طریق وبینار برگزار شد گفت: ما به دنبال فراگیر کردن آموزش حقوق کودک و تبدیل آن به یک فرهنگ و باور عمومی در سطح جامعه هستیم و در این راستا آموزش خانواده ها برای ایجاد ارتباط بهتر و موثر تر با کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به محدودیت های ایجاد شده به واسطه پاندمی کرونا، امکان دسترسی کودکان به فضای مجازی امن و سالم، یکی از اهداف بزرگ شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و از مطالبات جدی ما از کلیه مسئولین ذیربط و دستگاه های متولی است.

رئیس شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در خصوص کودکان خیابانی باید از برگزاری همایش و سمینار فراتر رفته و با کار جدی به دنبال کاهش آمار در این رابطه باشیم افزود: کار آموزش و پرورش در رابطه با آموزش بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان اتباع دیگر کشورها یک حرکت بسیار با ارزش بوده که می بایست در جهت معرفی و اطلاع رسانی در این خصوص در سطح بین المللی اقدامات قابل قبولی صورت گیرد؛ چرا که بدون شک آثار فرهنگی و مهم و مثبتی در پی خواهد داشت.

آوائی در پایان بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف بزرگ مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تاکید کرد.