ایرنا/ رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رئیس مجلس موسسان جمهوری بولیواری ونزوئلا برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس نمایندگان ونزوئلا را تبریک گفت.

قالیباف برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در ونزوئلا را تبریک‌ گفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد باقر قالیباف در پیامی خطاب به «دیوسدادو کابیو» اظهار کرد: مایلم بهترین تبریکات خود را به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی جمهوری بولیواری ونزوئلا صمیمانه ابراز کنم.

رییس مجلس در این پیام تصریح کرد: با تأکید بر سیاست راهبردی دو کشور در حفظ استقلال و مبارزه با اقدامات سلطه‌گرانه آمریکا و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دولت آن کشور و ضمن تأکید بر نقش مهم مراودات پارلمانی در تقویت روابط دوستانه، امیدوارم در دوره پیش رو با بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های بالقوه دو کشور و بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی، همکاری‌های فی مابین در عرصه‌های گوناگون، بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

قالیباف تاکید کرد: فرصت را مغتنم شمرده برای آن جناب و نمایندگان محترم مجلس مؤسسان و پارلمان جدید آن کشور، سلامت و موفقیت و برای ملت و دولت کشور دوست جمهوری بولیواری ونزوئلا، پیشرفت و سربلندی آرزو می‌کنم.

به گزارش ایرنا، پس از ماه‌ها تلاش دولت بولیواری برای برگزاری این کارزار سیاسی با حضور شماری از ناظران بین المللی از سراسر جهان برای تایید صحت و سقم روند رای گیری در مقابل مانع تراشی‌ها و فشارهای داخلی و خارجی برای لغو و یا تعلیق آن، سرانجام «ایندیرا آلفونزو» دیروز (دوشنبه) از پیروزی «حزب سوسیالیست متحد» مادورو با کسب ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمان خبر داد. بنابر گفته این مقام ارشد انتخاباتی ونزوئلا، ائتلاف مخالفان ونزوئلا تنها توانستند ۱۸ درصد از کرسی‌های پارلمان را از آن خود کنند.