داروهای گیاهی راه‌حلی مناسب برای درمان بی‌خوابی و آرامش است. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای غلبه بر بیخوابی و عدم توانایی برای به خواب رفتن وجود دارد که یکی از بهترین آنها استفاده از مکمل‌های گیاهی یا حتی مصرف خود آن گیاه می‌باشد. این گیاهان معطر می‌توانند بعد از یک روز سخت کاری، به آرامش و استراحت شما کمک کنند.

داروهایی برای درمان بی‌خوابی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نکاتی درباره ی متوقف کردن اضطراب و نگرانی ناشی از بیخوابی، به طور طبیعی در خانه در ادامه خواهید خواند که نسخه‌های تایید شده متخصصان طب سنتی البته برای افرادی است که مشکلات خاصی ندارند و هیچ محدودیتی در مصرف داروهای گیاهی ندارند.

۱. سنبل الطیب:

یک قاشق چایخوری ریشه سنبل الطیب خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود و سپس بنوشید.

این درمان را هر شب دو ساعت قبل از خواب تکرار کنید.در صورت ممکن می‌توانید این درمان را یکبار دیگر در طول روز نیز امتحان کنید.

۲. رعایت رژیم غذایی:

لیست غذاهای زیرا به منوی غذایی روزانه خود برای کیفیت بهبود خواب تان اضافه کنید.

مواد غذایی سرشار از تریپتوفان

کربوهیدرات‌های پیچیده

غذاهای غنی از منیزیوم

شیر گرم

ویتامین‌های B

همچنین اگر مواد غذایی و نوشیدنی‌های زیر را محدود کنید، نیز برای جلوگیری از بی‌خوابی موثر هستند.

- کافئین

- قند و شکر

- چربی‌های فرآوری شده

۳. عناب:

به اندازه یک مشت از عناب را درون دو تا سه فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه بنوشید.شما می‌توانید این ترکیب را سرد و یا داغ، به طور دلخواه مصرف کنید.

میزان اضافی آن را می‌توانید درون یخچال نگهداری کنید و هر روز یک یا دو فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

۴. دانه‌های زیره سبز:

شما می‌توانید یک قاشق چای خوری پودر زیره سبز را با موز رسیده و له شده ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چایخوری دانه زیره را به مدت ۵ ثانیه در شعله کم بجوشانید و بعد یک فنجان آب به آن بیافزایید.این چای را هر شب پنج دقیقه قبل از خواب استفاده کنید.

۵. بادرنجبویه:

این گیاه نیز همانند سنب الطیب دارای اثرات آرام بخش است.این ماهیت آن، باعث می‌شود تا بر میزان و کیفیت خواب نیز تاثیر داشته باشد.

۶. زعفران:

اگر شما با مشکلات بی‌خوابی روبه رو هستید، می‌توانید از مکمل زعفران یا چای زعفرانی استفاده کنید، که به استراحت بدنتان کمک خواهد کرد و باعث می‌شود که دچار بی‌خوابی نشوید.یکی از بهترین روش‌های استفاده از این گیاه، این است که به مدت ۲ دقیقه درون شیر گرم بجوشانید و و کمی از عسل درون آن بیفزایید و قبل از خواب بنوشید.