پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مغز گردو تویسرکان

گردو یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین اعضای خانواده خشکبار و آجیل است. به طوری که مغز گردو از بخش‌های جدانشدنی صبحانه به شمار می‌رود! در این میان، بازار گردو پر از تنوع و قیمت‌های مختلف است و همین موضوع تشخیص و خرید مغز گردوی درجه یک را با چالش‌هایی همراه می‌کند.

چرا مصرف گردو در هنگام صبحانه بسیار مهم است؟

برای بسیاری از ما، پنیر یکی از مهم‌ترین مواد غذایی صبحانه به حساب می‌آید. این ماده مغذی و خوش‌ طعم،  سرشار از کلسیم و پروتئین است و مقداری زیادی هم فسفر دارد. با وجود این خواص بسیار مفید، پنیر یک ماده دیگر به نام تیرامین هم دارد. این ماده در صورت عبور از سد خونی، می‌تواند وارد مغز شود و در عملکرد ذهن اختلالاتی را ایجاد کند. هر چند که بدن ما آنزیم مقابله با تیرامین را دارد و اگر در مصرف پنیر زیاده‌روی نکنید، هیچ خطری سلامت شما را تهدید نمی‌کند.

در این میان نکته  بسیار مهم این است که آنزیم تجزیه کننده تیرامین در بدن ما، به مس نیاز دارد. بنابراین برای آنکه مس در بدن، به اندازه کافی تولید شود، باید مواد غذایی را مصرف کنیم که سرشار از این ماده باشد. برای همین هم همیشه توصیه می‌شود که پنیر صبحانه را با گردو میل کنید. گردو مواد لازم برای ساخت آنزیم هضم پنیر را به راحتی فراهم می‌کند.

در ادامه درمورد قیمت این ماده ارزشمند و مسائل مربوط به آن بیشتر صحبت کرده و راه تهیه گردوی درجه یک را شناسایی می‌کنیم. با ما همراه بمانید.

بهترین زمان مصرف گردو را بشناسید

حالا که خرید گردو را با قیمتی مناسب انجام دادید، احتمالا دوست دارید بهترین زمان مصرف آن را بدانید! بهترین زمان مصرف گردو، بین دو وعده اصلی غذایی است. روزانه از یک یا دو گردوی کامل، به عنوان یک میان وعده مغذی در وعده  چاشت (بین صبحانه و ناهار)  یا غروب لذت ببرید( منبع: ndtv.com ).  فراموش نکنید که بهتر است یک ربع تا نیم ساعت بعد از خوردن گردو، یک لیوان آب بنوشید. مصرف گردو به عنوان میان وعده برای رژیم‌های غذایی مختلف هم بسیار مناسب است و با احساس سیری که ایجاد می‌کند باعث می‌شود که غذای کمتری بخورید.

گردوی تویسرکان

قیمت گردو چقدر است؟

به طور کلی می‌توان گفت که محدوده قیمت گردوی سفید، ممتازترین گردوی موجود در بازار، برای هر کیلو تقریبا 300 هزار تومان است. البته این مقدار برای مغز گردوی سفید درجه یک است، قیمت سایر مغزها با توجه به کیفیت و رنگشان از 200 هزارتومان شروع می‌شود همچنین در نظر داشته باشید گردوی ایرانی از خارجی گران‌تر است و در بین گردوهای ایرانی هم قیمت گردوی تویسرکان به نسبت بالاتر از سایر مناطق است. با این حال محدوده قیمتی مغز گردو ایرانی از 200 تا 300 هزارتومان است.

منبع ما برای بررسی قیمت گردوی تویسرکان poostkaghazi.com  است. برای دریافت مشاوره رایگان یا کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و خرید گردو و مغز گردو می‌توانید به این وبسایت مراجعه کنید.