وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه ۲ فرد "مرتبط با وزارت اطلاعات ایران" خبر داد.

آمریکا دست از تحریم ایرانی‌ها برنمی‌دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از اعلام تحریم علیه محمد باصری و احمد خزایی در ارتباط با وزارت اطلاعات ایران خبر داد.

آمریکا مدعی است این دو فرد در آنچه "ربودن رابرت لوینسون" خوانده شده، دست داشته‌اند و به همین دلیل هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

توییت پمپئو در پی اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در توییتی نوشت: امروز ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه دو مقام ارشد وزارت اطلاعات و امنیت ایران اعمال کرده که در آدم‌ربایی، حبس و مرگ احتمالی رابرت لوینسون دخیل بوده‌اند. ما در دنبال کردن آن‌هایی که در ناپدید شدن لوینسون نقش داشته‌اند نرم نمی‌شویم.

به گزارش فارس، برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند «رابرت لوینسون» کارمند سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۷ برای انجام یک مأموریت به سفارش سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) راهی ایران شده بود.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که او به جزیره کیش سفر کرده و در آنجا مفقود شده است. بعد از مفقود شدن لوینسون چند تصویر و یک نوار ویدئویی از وی با لباس زندانیان گوانتانامو منتشر شد.

«سید عباس موسوی»، سخنگوی سابق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران فروردین‌ماه سال جاری اعلام کرد بنابر اسناد معتبر، رابرت لوینسون فوت کرده است. او تصریح کرد بنا بر اسناد معتبر، نامبرده سال ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک کرده و وزیر امور خارجه وقت آمریکا هم به این واقعیت اذعان کرده است. 

موسوی همچنین گفت: « اگر برای آمریکا فوت ایشان قطعی شده است می تواند بدون بهره برداری سیاسی و تلاش برای سوءاستفاده از عواطف خانواده لوینسون این موضوع را اعلام کند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرده‌اند لوینسون هیچ پرونده قضایی یا کیفری در دادگاه انقلاب یا هیچ‌یک از محاکم ایران ندارد.

با وجود این، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای روز دوشنبه مدعی شده ایران به وعده‌اش برای کمک به یافتن لوینسون عمل نکرده است