سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء با معاون وزیر امور عام‌المنفعه و راه یمن دیدار و در ارتباط با بازسازی تأسیسات تخریب‌ شده در یمن با او گفت‌و‌گو کرد.

سفیر ایران با معاون وزیر امور عام‌‌المنفعه یمن دیدار و گفت‌و‌گو کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، دو طرف در این دیدار درباره همکاری در زمینه راه، ساخت‌و‌ساز و دیگر حوزه‌های مرتبط با کار این وزارت‌خانه گفت‌‌و‌گو کردند.

 طبق گزارش سبأ، با توجه به اینکه کشور یمن در مرحله بازسازی تأسیسات اقتصادی و زیرساختی تخریب شده خود در پی حملات ائتلاف سعودی قرار دارد، محمد الذاری در این دیدار بر پافشاری صنعاء بر استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه راه‌‌سازی، پل‌سازی، تونل‌سازی و بازسازی شهری تأکید کرده است.

الذاری در ادامه همچنین بر اهمیت توسعه همکاری‌های دو طرف در زمینه پروژهشی، آزمایشگاه‌های مواد و... تأکید کرده است.

طبق این گزارش، معاون وزیر امور عام‌المنفعه یمن ضمن تمجید از تجربیات ایران در زمینه توسعه شهرسازی، ابراز امیدواری کرد که برای مهندسان یمنی دوره‌هایی آموزشی برای ارزیابی خسارت و بازسازی ساختمان برگزار شود و مهندسان این کشور بتوانند برای تحصیل در زمینه برای ادامه تحصیل به ایران سفر کنند.

در مقابل، حسن ایرلو از آمادگی ایران برای همکاری با یمن در زمینه بازسازی و انتقال تجربیات فنی-مهندسی ایران به یمن خبر داد و توضیحاتی درباره تجریبات این کشور در زمینه بازسازی، راه‌سازی، پل‌سازی و... ارائه کرد.