قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

قیمت طلا امروز 99/ پیش بینی جدید برای قیمت طلا + جزئیات مهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طلا در سال جاری با افزایش بی سابقه ای روبه رو بوده . قیمت طلا بستگی به بازار جهانی دارد . طلا در نوسانات بازار سهم به سزایی دارد . قیمت طلا هر لحظه درحال تغییر و دگرگونی است . قیمت طلا تا حدودی قابل پیش بینی است. 

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 137 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار داریم و همچنین نزدیک شدن به ایام پایان سال، ممکن است افزایش میزان تقاضا روند قیمت طلا و سکه را تغییر دهد. نمی‌توانیم بگوییم قیمت طلا صددرصد گران می‌شود اما انتظار داریم بازار طلا و سکه تا پایان سال روند آرامی داشته باشد.

قیمت دلار

 رالی صعودی طلا به‌طورجدی از اواسط سال 2019 آغاز شد ، و حتی پس از نوسان بی‌سابقه آن در سال گذشته ، طبق نظر تحلیلگران کالا در Commerzbank بانک مستقر در آلمان ، بهترین‌ها هنوز در انتظار این فلز گران‌بها است.بازار طلا پس از سقوط شدید از اوج خود در ماه اوت (شهریور) ، تلاش کرده است تا روند بهتری را پیش بگیرد.

با این‌حال ، تحلیلگران بانک آلمان خاطرنشان کردند که قیمت‌ها از ابتدای سال تاکنون مسیر سخت و طولانی را طی کرده‌ است. با معامله هر اونس طلا در سطح 1850 دلار ، قیمت‌ها بیش از 21 درصد در سال جاری افزایش داشتند. روند افزایشی طلا اما پس از فروپاشی بازارهای مالی در سراسر کشورها به دلیل تعطیلی اجباری از سوی دولت‌ها باهدف جلوگیری از گسترش بیماری همه‌گیر COVID-19 شدت گرفت ، قیمت‌ها نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه مارس (فروردین) 23 درصد افزایش یافتند.

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود دولت و بانک‌های مرکزی پول بیشتری را به بازارهای مالی تزریق کنند ، بانک کامرز انتظار دارد که قیمت هر اونس طلا فراتر از قیمت تجربه‌شده در ماه اوت(شهریور) برود. برای سال ۲۰۲۱ ، این بانک قیمت طلا را به‌طور متوسط حدود 2000 دلار در هر اونس تحلیل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به بالای 2300 دلار برسد.Commerzbank افزایش بیشتر قیمت طلا تا سال 2022 را در نظر دارد.