ایرنا/ رئیس جمهوری پاکستان با اشاره به تلاش «عمران‌خان» برای کمک به تنش زدایی در منطقه گفت: تاجایی که مربوط به حفظ توافق هسته‌ای (برجام) می‌شود اسلام‌آباد قادر است نقش منحصر به فردی برای رفع سوء تفاهم‌ها ایفا کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عارف علوی» طی مصاحبه با اندیشکده پاکستانی ثبات رهبردی جنوب آسیا (SASSI) از آمادگی پاکستان برای کمک به بهبود فضای اعتماد میان ایران و آمریکا و همچنین آمریکا و چین سخن گفت.

وی افزود: دولت پاکستان به ویژه نخست وزیر «عمران‌خان» می‌تواند نقش منحصر به فردی در جهت حفظ برجام و همچنین رسیدگی به سوء تفاهمات میان تهران و واشنگتن ایفا نمایند.

رییس جمهوری پاکستان سی‌ام مردادماه امسال طی سخنرانی در نشست مشترک نمایندگان مجالس ملی و سنای این کشور گفت: ما قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان هستیم.

براساس این گزارش، عارف علوی با اشاره تلویحی به جنگ سرد میان چین و آمریکا که مانع بزرگی در روابط این دو کشور محسوب می‌شود، گفت: اسلام‌آباد قادر است برای کمک به این وضعیت نقش آفرینی کند.

وی تاکید کرد: سیاست خارجی پاکستان متوازن خواهد بود و ما نگاه گزینشی نخواهیم داشت و از همین روش برای ترویج وحدت میان امت اسلامی به ویژه برای مقابله با پدیده اسلام هراسی استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان سیزدهم آذرماه امسال با تاکید بر لزوم پایبندی اعضای برجام به تعهدات این توافق، گفت: اسلام‌آباد حامی رویکرد تعامل با تهران به دور از سیاست تحریمی است.

«زاهد حفیظ چودری» اظهار داشت: پاکستان حامی برجام است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا به تعهدات خود در این توافق پایبند باشند.