ایرنا/ یک گروه تلویزیونی از شبکه روسیه ۲۴ به منظور ساخت مستندی از زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی راهی ایران شد.

روسیه از زندگی شهید سلیمانی مستند می‌سازد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قرار است این فیلم مستند با عنوان «سردار مبارزه با تروریسم»  همزمان با سالروز ترور ناجوانمردانه سردار حاج قاسم سلیمانی از این شبکه روسی پخش شود.
اعضای گروه مستندساز شبکه 24 روسیه، قبل از سفر به ایران با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار کردند.
جلالی در دیدار با تجلیل از گروه مستندساز روسی گفت: سردار سلیمانی از جایگاه والا و ارزشمندی در بین افکار عمومی ایران برخوردار است و این انتظار از شما وجود دارد که ابعاد مختلف شخصیت سردار سلیمانی در جنبه های مختلف شخصی، هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم بین الملل به خوبی تبیین شود.
وی همچنین خواستار معرفی و شناساندن ایران نوین به مردم روسیه در این سفر شد.
«آنا آناستاسیا» مستند ساز و مسوول این گروه تلویزیونی نیز ابراز امیدواری کرد بتوانند بخوبی ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی را برای مردم روسیه به تصویر بکشند.
همایش وبیناری بررسی ابعاد شخصیت شهید سلیمانی  قرار است در روزهای آینده با حضور شخصیت های ایرانی و روسی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شود.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.