عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خدمات حفاظتی و اطلاعاتی توسط سرویس‌های امنیتی خاص به زم داده می‌شد، گفت:‌ زم لطماتی را به کشور و ملت ایران زد که می‌توانم به کمک او برای افزایش ترور، اغتشاش اشاره کنم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خدمات حفاظتی و اطلاعاتی توسط سرویس‌های امنیتی خاص به زم داده می‌شد، گفت:‌ زم لطماتی را به کشور و ملت ایران زد که می‌توانم به کمک او برای افزایش ترور، اغتشاش اشاره کنم.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: روح الله زم یک مهره به تمام معنا برای غربی‌ها به منظور اقدامات خبیثانه علیه جمهوری اسلامی بود و آنها برای کمک به او و توسعه کارهای تخریبی‌اش علیه ایران برنامه ریزی زیادی کرده بودند.

وی افزود: در طول 40 سال اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهره‌ای نظیر او که سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی چند کشور پشت یک عنصر معاند قرار گیرند را کمتر دیده‌ام.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: روح الله زم لطماتی را به کشور و ملت ایران زد که می‌توانم به کمک او برای افزایش ترور، اغتشاش و همصدا شدن رسانه‌های مختلف معاند جمهوری اسلامی اشاره کنم.

مالکی گفت: ما در ظاهر آمدنیوز را می‌دیدیم ولی این کانال تلگرامی موجب هماهنگی همه اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی شده بود که انجام اقدامات خرابکانه ازجمله این هماهنگی‌ها محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: این که کشورهای آمریکایی و اروپایی بعد از اعدام روح الله زم فریاد می‌زنند، برای تبرئه کردن خودشان است، ضمن این که غربی‌ها نباید و نمی‌توانند روح الله زم را خبرنگار جا بزنند؛ چرا که او مهره غرب و سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی استکباری بود.

مالکی خاطرنشان کرد: روح الله زم بعد از رئیس جمهور فرانسه دومین تیم حفاظتی قوی را دارا بوده که لایه‌های مختلفی را داشت، ضمن این که سرویس اطلاعاتی فرانسه حفاظت بسیار شدیدی را از او انجام می‌داد، در حالی که هیچ کدام از ایرانی‌های فراری چنین خدمات امنیتی و حفاظتی را نداشته‌اند. همچنین شخصیت‌های بین المللی مقیم یا پناهنده در فرانسه هم چنین سطح حفاظتی را نداشته‌اند.

وی تأکید کرد: دستگیری روح الله زم برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی سیا، موساد و فرانسه خیلی گران تمام شد؛ چراکه او برای آنها اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: یکی از ظلم‌های روح الله زم به ملت ایران گرا دادن او از انفجارات و اغتشاشات یک نقطه به همه و انتشار اخبار آن بود.

وی افزود: برای غربی‌ها، زم و افراد مشابه او بسیار مهم هستند و به همین دلیل خدمات مالی، امنیتی و اطلاعاتی به این گونه افراد معاند که اقدامات تخریبی علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند، ارائه می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: خفقان غربی‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای استکباری در مورد زم به این دلیل است که این عنصر معاند بارها اعتراف کرده بود که چه کارهایی را با کمک چه کشورهایی و چه مسئولانی انجام داده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: بعد از اعدام زم فعالیت‌های اپوزیسیون در خارج از کشور قفل شده هاست که این کار مشترک سپاه و قوه قضائیه باعث افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.