امام جمعه مشهد گفت: قدرت ایران نفوذ ما در منطقه را افزایش داده است و با این قدرت می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.

علم‌الهدی: می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: ما همه چیز داریم و می‌توانیم تحریم‌های دشمن را خنثی کنیم و برای این کار قدری همت لازم است.

وی ادامه داد: باید به فرمان رهبر معظم انقلاب برای خنثی ‌سازی تحریم‌ها اقدام کنیم نه اینکه برای رفع تحریم‌ها به دشمن پناه آورده و پیش او دست دراز کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه چندین تن کالای اساسی را که با پول و ارز مردم وارد کشور شده در گمرک‌ها بلوکه کنیم و عده‌ای احتکارچی ناپاک معیشت مردم را ابزار منافع خود قرار دهند، بعد بگوییم مستأصل شدیم و به سراغ دشمن برویم، خیانت و ناپاکی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اقدام برای رفع تحریم با توسل به دشمن غلط است، بهترین حرکت، اقدام در جهت خنثی ‌سازی تحریم هاست.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دشمن در ترورهای نابکارانه خود یک محبوب اصیل یک امت را با فجیع‌ترین وضع در یک کشور دیگر به شهادت رساند و شهید فخری زاده را در کشور خودش به شهادت رساند، دشمنان این کار خود را نقض حقوق بشر نمی‌دانند و محکوم هم نمی‌کنند اما یک عنصر ظالم نابکار را که با همه ظرفیت به استخدام دشمن درآمده و شئون امنیتی یک نظام و کشور را ملعبه و در رهگذر شهوت‌رانی‌های نابکارانه و منافع شیطانی خود قرار داده حمایت می‌کنند و وقتی او به داخل کشور آورده شده و طبق قانون محاکمه و بر مبنای جنایاتی که خودش اقرار کرده به سزای عملش می‌رسد، آن را ضد بشری می نامند.

وی گفت: بین نیما زم و تروریستی مثل ریگی چه تفاوتی است ؟ ریگی با گروه اراذل، اشرار و اوباش بیرون کشور کمین کرده بود، به داخل کشور حمله می‌کرد، مرد، زن، بچه و بی‌گناه، همه را به خاک و خون می‌کشید و نیما زم نیز در یک جریان رسانه‌ای، آدم‌کشی به آدم‌کش‌ها یاد می‌داد، ساختن بمب، ساختن مواد انفجاری به آن‌ها می‌آموخت، آنان را با یک حرکت توئیتری به خیابان‌ها می‌کشاند، در یک اردوکشی خیابانی آنان را وادار می‌کرد خانه، سامان، زندگی و منافع مردم بیگناه را با این مواد انفجاری و بمب‌سازی که او دستور داده، به خاک و خون بکشند.

امام جمعه مشهد افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) که این فرد را دستگیر کردند مگر نمی‌توانستند در همانجا با یک ترور کور او را از بین ببرند؟ اگر این کار را می‌کردند ضد حقوق بشر نبود؟ چون آوردند در داخل کشور، در محکمه عدل او را محاکمه کرده و به سزای اعمالش رساندند، ضد حقوق بشر شد؟ 

وی ادامه داد: دشمنان ما چنین موجوداتی هستند، فرقی بین آمریکا و سه کشور اروپایی هم نمی‌کند، هم اروپایی‌ها چنین جانوران درنده هستند و هم آمریکایی‌ها چنین عناصر ناپاک وحشی هستند، این‌ها دشمن ما هستند و فکر اینکه ما به این‌ها التماس کنیم که تحریم ها را بردارند، یا جهالت است یا خیانت. 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به روز پرستار هم گفت: امسال روز پرستار برای ما مثل همان سالروز دفاع مقدس در دوران هشت سال تداوم جنگ تحمیلی است. عزیزان پرستار ما در جبهه مقدم مقابله با یک بلای ناگاه و ویروس منحوس کرونا، انواع فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها را انجام داده‌اند و برخی از آنان به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: حضرت زینب (س) با آن همه فداکاری که در تاریخ ۱۴۰۰ ساله عمر پرستاری در جهان سابقه ندارد الگوی پرستاری برای قشر خدوم و مهربانی است که مورد توجه همه مردم در تمام نقاط جهان قرار گرفته است. پرستاران همکار چنین پرستار آسمانی بی‌نظیر و الگوی انسانیت در روی کره زمین هستند و به این همکاری نیز مفتخر باشند و مباهات کنند.