ایسنا/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ این لایحه را بودجه توهم توصیف کرد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: بیش از هفت سال است که همه کارهای کشور را به برجام گره زدیم و باز هم متاسفانه حرف از مذاکره می زنیم، باید بدانیم مشکلات کشور از طریق مذاکره با جو بایدن آمریکایی حل نمی شود بلکه یک جو غیرت سلیمانی لازم دارد تا این مشکلات رفع شود، چند ده میلیون تن کالاهای اساسی در گمرکات دپو شده و این موارد ارتباطی به مذاکره و تحریم ندارد.

وی افزود: ما دچار خودتحریمی شدیم، خود تحریمی هایی که سوءمدیریت ها موجب آن است و یک بار هم معذرت خواهی نمی کنند. والله با مذاکره مشکلی نداریم بلکه با سوء مدیریت، نارضایتی عمومی، عدم نظارت بر قیمت ها و توزیع ناعادلانه ثروت مشکل داریم، این موارد ربطی به مذاکره ندارد. باید به میان مردم بیایید.

این عضو کمیسیون فرهنگی ‌مجلس با انتقاد از مدیریت بازار بورس، مشکلات روستاها و شهرها و شهرسازی، شیوه جذب کارمندان و ... این مسایل را بی ربط به تحریم و ناشی از  سوء مدیریت دانست.

نیک بین لایحه بودجه را نیز نتیجه توهم خواند و ابراز عقیده کرد: بودجه با درآمدهای غیرواقعی و مصارف بسیار غیرواقعی تر مواجه است، درآمدها بر اساس اگرها نوشته شده و درآمدها بر اساس اگر تحریم برداشته شود، اگر سهم‌مان در اوپک افزایش یابد نوشته شده است و ۳۱۹ هزار کسری دارد. مجلس شورای اسلامی اجازه نمی دهد بودجه فسادآور تایید و تصویب شود. فروش اوراق آینده فروشی است. اگر می خواهید کار زیربنایی کنید قبول داشتیم اما می خواهید با آینده فروشی پول نقد بگیرد و خرج حقوق و امور جاری کنید که ممنوع است.

نماینده مردم کاشمر در پایان اضافه کرد: افزایش منابع ریالی وقتی انجام می شود که پایه های مالیاتی بالا رود، چرا از خانه های خالی، ماشین های لوکس، اجناس خاص مالیات گرفته نمی شود؟ مالیات فقط باید از معلم، کارگر و کارمند کسر شود؟ چرا از نجومی بگیرها مالیات کسر نمی شود؟