عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره رویکردهای انتخاباتی اصولگرایان توضیحاتی ارائه داد.

روایت عضو موتلفه از عوامل ناکامی اصولگرایان در انتخابات ۹۲
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری در درون خود وحدت نداشته است؟ گفت: یکی از عوامل عدم وحدت به سبب تنوع شرکت کننده‌ها در انتخابات و تفاوت شاخص‌های نامزدها به نسبت یکدیگر است.

او ادامه داد: علاوه بر این‌، فشار جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی باعث شده تا اصولگرایان حاضر به حرکت و تصمیم جمعی نباشند؛ موضوعی که البته تا جایی هم  به خود نامزد‌ها بازمی‌گردد که حاضر به پذیرش فقدان جایگاه اجتماعی و رای آوری شان نبوده و تصور این است که عده‌ای که هوادارشان هستند از آن‌ها حمایت داشته و اکثریت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین هر طور شده باید وارد عرصه رقابت شوند؛ موضوعاتی که بسیاری از آنها به نوعی اشتباه محاسباتی، فشار جریانات و گروه‌های سیاسی و تفاوت شاخص‌ها و توانمندی‌های افراد محسوب شده که یکی از عوامل اصلی در عدم وحدت است.

ترقی افزود: علاوه بر این زمانی که در یک ائتلاف فصل الخطاب قابل توجهی نباشد این پدیده هم رخ می‌دهد؛ معتقدم که در حال حاضر مهم‌ترین نکته این است که جریانات سیاسی باید در ابتدا بر سر مصداق‌‌ها به تفاهم برسند و  یک مصداقی را دنبال کنند که بتواند در همه گروه‌ها وحدت ایجاد کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: به طور قطع از تکثر نمی‌توان به وحدت دست یافت، بلکه باید از وحدت بر روی مصداق‌ها به ائتلاف رسید؛ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم مشکل اصولگرایان این بود که نامزد‌ها دیر به تفاهم رسیدند و اگر زودتر به تفاهم می‌رسیدند ائتلاف زودتر اتفاق می‌افتاد؛ اما متاسفانه شیوه مناظره و  تخریب رقیب برخی از عوامل ناکامی اصولگرایان بود.