در این مقاله با ما همراه باشید تا با صف فروش سهام و نکات مهم برای فروش سریعتر آن آشنا شوید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زمانی که علی رغم تعیین پایین­ترین قیمت سفارش از سوی فروشندگان (تعیین کف قیمت بازار)، اما همچنان خریداری در دسترس نیست، اصطلاحا سفارش در صف فروش سهام قرار می­گیرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با صف فروش سهام و نکات مهم برای فروش سریعتر آن آشنا شوید.

1

 

آشنایی با صف فروش سهام

هنگامی که شما برای خرید یا فروش سهام سفارش می­دهید، این سفارش وارد سیستم پردازشی می­شود که برخی سفارشات را قبل از بقیه قرار می­دهد. زمانی که علی رغم تعیین پایین­ترین قیمت سفارش از سوی فروشندگان (تعیین کف قیمت بازار)، اما همچنان خریداری در دسترس نیست، اصطلاحا سفارش در صف فروش سهام قرار می­گیرد. لازم به ذکر است که به میزان بالا بودن تعداد سهام قابل فروش، صف فروش سهام نیز سنگین­تر خواهد بود.

وقتی اعلانی دریافت می­کنید که معامله­ای در صف فروش سهام است، به این معنی است که دستور تجارت شما هنوز اجرا نشده است. این بدان معنی است که اگر سفارشی برای فروش سهام وارد کرده باشید، هنوز آن سهام به فروش نرسیده است. بنابراین، این سهام هنوز در اختیار شماست. در واقع، سفارش شما در صف فروش سهام در حال اجرا است و هنوز لغو نشده است.

به عنوان یک قاعده کلی، شما می­توانید سفارشات موجود در صف فروش سهام را لغو کنید. نیازی به ارائه دلیل برای چنین لغوهایی نیست و همچنین نیازی به پرداخت هزینه دیر کرد ندارید. شما می­توانید به سادگی نظر خود را تغییر داده و ترتیب صف فروش سهام را متحول کنید. با این حال، در یک بازار پر سرعت، همیشه این احتمال وجود دارد که سفارش شما قبل از فرصت لغو آن، اجرا شود. بنابراین، هرگز نباید یک سفارش معاملاتی را با این فرض که در این بین فرصتی برای ارزیابی مجدد شرایط بازار خواهید داشت، در صف فروش سهام قرار دهید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با صف فروش سهام و نکات مهم برای فروش سریعتر آن آشنا شوید.

2

صف فروش سهام

مفهوم صف فروش سهام

علی رغم تلاش­های کارگزاران، این احتمال وجود دارد که سفارش فروش سهام هرگز اجرا نشود. در واقع، یک سفارش ممکن است در صف فروش سهام باشد، زیرا شما آن را به عنوان سفارش بازار مشخص کرده­اید و سایر سرمایه گذاران نیز همان سفارش را قبل از شما انجام داده­اند. در چنین شرایطی، باید منتظر بمانید تا همه افراد پیش رو شما اجرای موفقیت آمیز داشته باشند.

فرض کنید شما مایل به فروش 100 سهم از تجارت خود هستید و یک سفارش بازار را ثبت کرده­اید، این بدان معناست که کارگزار بدون در نظر گرفتن قیمت آن، سهام را با پایین­ترین قیمت مجاز، به فروش خواهد رساند. اگر، با این وجود، در مجموع سفارشات قابل فروش، یک میلیون سهام کالای موردنظر پیش روی شما قرار گرفته است و از آن زمان فقط نیم میلیون سهام فروخته باشد، تا زمانی که سایر فروشندگان نتوانند نیم میلیون سهام دیگر به فروش برسانند، در صف فروش سهام خواهید بود.

همچنین، ممکن است ثبت یک سفارش به صورت دیرهنگام انجام شده باشد و شما مجبور هستید تا در صف فروش سهام قرار بگیرد. به عبارتی، این سفارش پس از بسته شدن بورس ثبت شده است و بعد از آن ساعت، هیچ معامله­ای برای آن سهام خاص انجام نشده است. در این صورت، باید منتظر بمانید تا بازارهای فروش سهام در روز کاری بعد باز شوند.

اصطلاح "ساعات پس از کار" به فعالیت معاملاتی گفته می­شود که خارج از ساعات کاری عادی بورس، که بین ساعت 9:30 صبح تا 4 بعد از ظهر است، اتفاق می افتد. اگر با این وجود، درصورت بسته بودن بازار، برای معامله سهام سفارش دهید و یا فعالیت معاملاتی بعد از آن ساعت برای فروش سهام وجود ندارد یا کافی نیست، باید صبر کنید تا روز کاری بعدی در صف فروش سهام قرار بگیرید.

3

موفقیت در خرید و فروش سهام

پیشنهاد میکنیم برای افزایش شانس خود در سرخطی موفق، از سرور مجازی بورس توشن که بر روی آن چندین ربات سرخطی رایگان نصب شده است و بر روی بستر اینترنت پر سرعت برج میلاد تهران ارائه می شود، استفاده نمایید.

 

راهکارهای سفارش بازار برای قرارگیری سریع در صف فروش سهام

با توجه به مطالب بیان شده، وقتی معاملات شما در صف فروش سهام است، یعنی هنوز آنها اجرا نشده است، این بدان معناست که تلاش­های مستمر برای اجرای سفارش انجام می­شود، اما به معنای این نیست که اجرای معامله تضمین شده است. بازارهای سهام تقریبا کاملا خودکار شده­اند و توسط رایانه­هایی اداره می­شوند که کار خود را بر اساس مجموعه قوانینی برای پردازش سفارشات انجام می­دهند. اگر می­خواهید سفارش شما در اسرع وقت پردازش شود باید هر قیمتی که بازار برای فروش به شما ارائه می­دهد را بپذیرید و معامله خود را به عنوان سفارش بازار وارد کنید.

یک سفارش بازار برای خرید یا فروش در بالای همه سفارشات معلق قرار دارد و بدون در نظر گرفتن قیمت، تقریبا بلافاصله اجرا می­شود. این در حالی است که سفارشات موجود در صف فروش سهام باید مدتی منتظر بمانند تا با قیمت مجاز بازار به فروش برسند.

سفارشات معوق سهام در طول روز براساس قیمت تنظیم می­شوند. بهترین قیمت درخواست، که بالاترین قیمت خواهد بود، در بالای ستون قرار دارد، در حالی که کمترین قیمت، قیمت پیشنهادی، در پایین ستون قرار می­گیرد. اگر سفارشی با قیمت پیشنهادی بهتر وارد بازار شود، به بالای لیست می­رود. وقتی سفارش بازار دریافت می­شود، اساسا قبل از سفارشات معلق در یک ردیف قرار می­گیرد و بالاترین یا کمترین قیمت موجود را به دست می­آورد.

هنگامی که برای خرید سهام، یک سفارش بازار را ارائه می­دهید، بالاترین قیمت را در بازار می­پردازید. این در حالی است که اگر یک سفارش فروش در بازار را ارائه دهید، کمترین قیمت بازار را دریافت می­کنید.

 

قرار گرفتن سریع در صف فروش سهام

اکنون این سوال مطرح می­شود که:

چه موقع باید سفارش بازار را ارائه دهید؟

شما باید از استفاده بیش از حد سفارشات بازار خودداری کنید. با ثبت این سفارشات، نه تنها برای خرید سهام دلار بالایی پرداخت خواهید کرد، بلکه فروش سهام هم به قیمت کمتری انجام خواهد شد. همچنین، باید کمی شیطنت معروف به لغزش را نیز پرداخت کنید. لغزش زمانی اتفاق می­افتد که یک سازنده بازار، نسبت به سفارشات بازار، سود را به نفع خود تغییر دهد و حق بیمه اندکی را به عنوان سود از آنها دریافت کند. می­توانید لغزش را به عنوان تفاوت در نرخ پیشنهاد قیمت از زمان وارد کردن سفارش تا زمان پر شدن محاسبه کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که آخرین قیمت معامله شده همان قیمتی باشد که شما در صف فروش سهام دریافت می­کنید.

با استفاده از سرور بورس شما می توانید شانس خود را در ثبت سرخطی موفق و تک رقمی چندین برابر کنید.

 

زمان مناسب فروش سهام

 در حالی که سفارشات بازار معمولا سفارشات ترجیحی سرمایه گذاران باهوش نیستند، شرایطی وجود دارد که منطقی است که سفارش خود را تعیین کنید. اگر در وضعیت بدی گرفتار شده­اید و بازار علیه شما حرکت می­کند، می­توانید با استفاده از دستور بازار با عجله وثیقه ارائه دهید. دیگر نیازی به نگرانی در مورد لغزش ندارید، زیرا بازار به سرعت در حال حرکت است و انتظار بیشتر برای اقدام، خطر بیشتری به همراه دارد.

بیشتر سرمایه گذاران به ویژه به کنترل قیمت­های ورود و خروج توجه دارند. مواقعی پیش می­آید که قرار گرفتن سریعتر در صف فروش سهام، مهمتر از قیمت آن است. اما اجازه ندهید احساسات شما را تحت تأثیر قرار دهد.