نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد که به فکر بازگشت به برجام نباشد و در عوض سیاست فشار حداکثری علیه ایران را ادامه دهد.

مقام سابق صهیونیست: بایدن فشارها علیه ایران را تشدید کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دنی دانون» نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه از شبکه خبری فاکس‌نیوز پخش شد، به جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد که سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران را ادامه دهد و بر شدت فشارها علیه ایران بیفزاید.

دنی دانون دراین خصوص به فاکس‌نیوز گفت: «من امیدوارم که رئیس‌جمهور منتخب [جو بایدن] حرکتی که از سوی رئیس‌جمهور ترامپ آغاز شده است را ادامه دهد، چرا که این کار نه تنها برای اسرائیل و کشورهای عربی خوب است، بلکه به نفع خود آمریکاست.»

وی ادامه داد: «ما باید با یکدیگر همکاری کنیم. من به دولت جدید توصیه می‌کنم که در وهله اول به ایران و مذاکره با ایران فکر نکند؛ بلکه ابتدا با متحدان آمریکا درباره نگرانی‌هایشان و رویکردشان در قبال ایران صحبت کند و سپس تصمیم بگیرد که چه کاری انجام دهد. من فکر می‌کنم این عاقلانه‌ترین کاری است که می‌شود انجام داد.»

نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد افزود: «من به دولت بایدن توصیه می‌کنم که تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کند و دنبال راضی کردن آنها نباشد. وقتی شما بخواهید آنها را راضی کنید، آنها از فرصت استفاده خواهند کرد و من فکر می‌کنم برای آمریکا خوب نیست که درگیر این بازی شود.»

وی بار دیگر تأکید کرد: «من به دولت جدید توصیه می‌کنم که فشار بیشتری علیه ایران اعمال کند و همکاری بیشتری با متحدان آمریکا در منطقه داشته باشد. اگر ایرانی‌ها مایل به تغییر توافق [برجام] باشند که من شک دارم چنین باشد، آن‌گاه شما می‌توانید در موردش صحبت کنید. اما نباید فوراً چیزی که آنها می‌خواهند را به آنها بدهید.»