در طی سالیان گذشته و به خصوص در دنیای امروز جذب ثروت و افزایش رزق و روزی جزو یکی از خواسته ها و نیاز های اصلی هر انسان قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاوه براینکه تلاش و کوشش و داشتن پشتکار از عوامل اصلی موفقیت و جذب ثروت هستند در کنار آنها برخی از سنگها  و دعاهایی وجود دارند که می توان از آنها به عنوان یک دعا برای رزق و روزی و یا سنگ جذب ثروت استفاده نمود. برخی از سنگها مانند سنگ حدید و انگشتر حدید، عقیق، فیروزه، زمرد و ... به عنوان سنگ افزایش رزق و روزی و جذب ثروت شناخته می شوند و علاوه برآن خواص زیادی برای روح و بدن نیز دارند. گاها بر روی برخی از این سنگها اذکار و دعاهایی که توسط علما و بزرگان دین توصیه شده است حکاکی می شود. در ادامه این مقاله به بررسی انواع دعا برای زرق و روزی و جذب ثروت خواهیم پرداخت.

سنگهای افزایش رزق و روزی و جذب ثروت

در دین اسلام و با توجه به احادیث و روایات نقل شده از ائمه و بزرگان دین میتوان فهمید که استفاده از انواع سنگ های قیمتی و معدنی به جهت خواص بسیاری که برای روح و بدن دارند بسیار توصیه شده اند و استفاده از سنگهایی مانند انگشتر حدید، عقیق، زبرجد و زمرد و ... جهت افزایش رزق و روزی و جذب ثروت نیز بسیار مفید هستند. در ادامه به طور ویژه به خواص سنگ حدید با دعای افزایش رزق و روزی میپردازیم.

سنگ حدید با دعا برای رزق و روزی

سنگ حدید یکی از سنگ های مهم و پرخاصیت می باشد که استفاده از آن بسیار توصیه شده است. سنگ حدید یا هماتیت یک کانی با رنگی تیره می باشد که از اکسید آهن تشکیل شده است که تقریبا دو سوم آن از آهن و یک سوم دیگر ان از اکسیژن تشکیل شده است.

بر روی سنگ حدید دعاهای خاصی حکاکی می شود که معروف‌ترین آن‌ها، دعای هفت جلاله و عین علی است و اما یک ذکر خاص دیگر نیز در روایات آمده است که مخصوص حکاکی حدید است و به عنوان دعای افزایش رزق و روزی شناخته می‌شود. کاربرد اصلی این دعا برای رزق و روزی می باشد و بایستی حتما در اولین جمعه رمضان حکاکی گردد.

در روایت آمده است که اگر این دعای خاص برای رزق و روزی در اولین جمعه ماه بر روی سنگ حدید صینی در دو سطر حک شود خواص بسیاری دارد و سبب افزایش رزق و روزی و برکت و همچنین جذب ثروت خواهد شد. (کتاب مکارم الاخلاق صفحه ۹۳)

متن دعای افزایش رزق و روزی روی سنگ حدید:

کعسلهون لا اهـ لاالاول بالله

لاالاء الاآلاوک یاالله

این دعا برای رزق و روزی بسیار مجرب بوده و نتایج آن در عمل آشکار می‌شود اما حکاکی آن آداب خاص و روز ویژه دارد (اولین جمعه رمضان هرسال) فروشگاه اینترنتی سنگ های قیمتی و جواهرات نقره شرف آنلاین حکاکی این دعای افزایش رزق و روزی را هرساله در اولین جمعه رمضان مطابق آداب انجام می‌دهد. برای مطالعه بیشتر درباره خواص، اذکار ویژه حدید، آداب حکاکی، روش نگهداری و شارژ و تهیه و خرید انگشتر حدید می‌توانید به وب سایت شرف آنلاین مراجعه بفرمایید. برای ورود و مطالعه خواص سنگ حدید صینی هفت جلاله و دیگر اذکار کلیک کنید.

دیگر سنگها برای جذب ثروت در احادیث معصومین

همانطور که در اول مطالب بیان شد علاوه بر سنگ حدید که با توجه به دعای حکاکی شده بر روی آن بهترین سنگ جذب ثروت می‌باشد برخی از سنگ های دیگر نیز سبب افزایش رزق و روزی و برکت خواهند شد. برای مثال سنگ هایی همچون فیروزه، عقیق، زبرجد، زمرد و شرف الشمس نیز با توجه به روایات، احادیث و کتب مذهبی نقل شده از ائمه و علما جهت افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی موثر هستند و بعنوان سنگ جذب ثروت نیز شناخته می شوند.

برخی از معروف‌ترین انواع دیگر دعای افزایش رزق و روزی

برخی از دعا ها و سوره های قران مانند سوره واقعه، سوره طه، سوره لیل، سوره همزه، سورخ مزمل و ... نیز در جذب ثروت تاثیر دارند و به عنوان یک دعا برای رزق و روزی شناخته می‌شوند. همچنین حرز امام جواد (ع) برای جلوگیری از تنگدستی، فقر، تشنگی و گرسنگی بسیار توصیه شده‌است.

هر یک از ائمه حرز مخصوص به خود را داشتند و از خواص آن بهره می بردند ولی با توجه به روایات نقل شده از بزرگان دین و معنی متن این دعا میتوان فهمید که حرز امام جواد یک دعای بسیار معروف و پرخاصیت می‌باشد. همانطور که بیان شد حرز امام جواد (ع) علاوه بر اینکه در دفع بلایا و دور کردن چشم زخم مفید است سبب درامان ماندن از تنگ دستی و فقر نیز خواهد شد. این دعای جذب ثروت می تواند به شکل انگشتر و گردنبند یا بازوبند مورد استفاده قرار بگیرد ولی حالت توصیه شده این است که این دعا به صورت بازوبند مورد استفاده قرار بگیرد و در بازوی سمت راست بسته شود.

دیگر خواص که قبل از خرید انگشتر حدید باید بدانید

سنگ حدید و استفاده از انگشتر حدید با ذکر معرفی شده علاوه بر خواص ویژه‌ای که برای افزایش رزق و روزی و جذب ثروت دارد برای روح و بدن نیز خواص بسیاری دارد. سنگ حدید نماد قدرت و عظمت می‌باشد و استفاده از انگشتر حدید موجب بهبود عملکرد مغز و حافظه شده و سبب بالا رفتن اعتماد به نفس در افراد نیز خواهد شد. با توجه به ساختار شیمیایی تشکیل دهنده این سنگ جذب ثروت، آهن موجود در آن جذب سلول های قرمز بدن می شود. این سنگ در از بین بردن استرس و کم خوابی بسیار مفید است و سبب بهبودی در تعادل ذهن و روح خواهد شد. بهبود عملکرد چاکرای اول بدن نیز یکی از مهم خواص استفاده از انگشتر حدید می باشد.

امام صادق (ع) نیز در مورد خواص استفاده از انگشتر حدید با دعای هفت جلاله (یکی از معروفترین ادعیه که روی سنگ حدید حک می‌شود) می فرمایند: این سنگ را در مقابل دشمنان خود پنهان نگه دارید و آن را به کسی هدیه ندهید مگر اینکه به او اعتماد کامل داشته باشید و از شیعیان ما باشد.

همچنین امام صادق (ع) درباره خواص سنگ حدید هفت جلاله فرموده اند: بد نیست در دست داشتن انگشتر حدید را هنگامی که به دیدن کسی می روید که از او ترس دارید و از اهل شر برای آنکه شر او ساکن شود، وجود انگشتر حدید سبب دور کردن شیاطین خواهد شد.

انگشتر حدید دارای طرح های مختلف و اذکار خاصی است. برای مشاهده انواع مدل های مختلف، مشاهده قیمت و خرید انگشتر حدید صینی مردانه و زنانه کلیک کنید.

نکته مهم در استفاده از دعا برای رزق و روزی

به طور کلی باید توجه داشته باشید که استفاده صرف از انگشتر سنگ حدید و دیگر انواع دعا برای رزق و روزی و به همراه داشتن آنها سبب جذب ثروت و افزایش رزق و روزی نخواهد شد و داشتن تلاش و پشتکار در رسیدن به موفقیت و توکل لازم به خداوند می تواند یکی از مهم ترین عوامل جذب ثروت باشد و سبب خوشبختی و رفاه در زندگی گردد.