دولت باید تا پایان سال دو نوبت یارانه معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی، سه نوبت یارانه نقدی 45 هزار تومانی و سه نوبت یارانه معیشتی بنزین را واریز کند.

پرداخت سه یارانه جدید به مردم قطعی شد +مبالغ جدید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه به موضوعی مهم در بودجه امسال تبدیل شده است. یارانه با معضلاتی مانند حذف برخی خانوارها مواجه شده است. یارانه در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت . دولت باید تا پایان سال دو نوبت یارانه معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی، سه نوبت یارانه نقدی 45 هزار تومانی و سه نوبت یارانه معیشتی بنزین را واریز کند.

به امتیاز‌های اقتصادی که توسط دولت برای کنترل بازار به کالا‌های اساسی و یا تولیدکنندگان داخلی پرداخت می‌شود،  یارانه  گفته می‌شود .


کلیک کنید: یارانه معیشتی۹۹/ یارانه جدید در راه است + جزئیات بخوانید

کلیک کنید: ستاره محبوب سینمای ایران به داعش پیوست|عکس‌خاص


یارانه بر روی برخی از کالای اساسی با هدف حمایت از دهک‌های پایین جامعه پرداخت می‌شود این کالا‌های اساسی شامل خواربار و نان می‌شود . به برخی از خدمات مصرفی نیز یارانه پرداخت می‌شود که می‌توان به قیمت گاز، برق و آب اشاره کرد، پرداخت این یارانه‌ در زمانی که دولت با کمبود نقدینگی مواجه است باعث کمبود منابع مالی طرح‌های عمرانی می‌شود.

یارانه

دولت موظف است در سه ماه باقی مانده تا پایان سال سه یارانه نقدی، معیشتی بنزین و معیشتی کرونا را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، اما همه‌ی افراد این یارانه را دریافت نمی‌کنند. هر کدام از این یارانه‌ها به چه کسانی می‌رسد؟


کلیک کنید:رونمایی از عکس جدید امیر حسین آرمان + عکس های جذاب از امیر حسین آرمان


 

60 میلیون نفر از جمعیت کشور این یارانه را دریافت می‌کنند که مبلغ آن برای خانوارها با توجه به تعداد اعضا بین 55 تا 205 هزار تومان است. حدود هفت میلیون خانوار از بین یارانه‌بگیران معیشتی مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند که قسط 35 هزار تومانی آن از یارانه‌شان کسر می‌شود.

یارانه

78 میلیون نفر از جمعیت کشور ماهانه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان را دریافت می‌کنند که این یارانه هر ماه در روز بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. 21 میلیون خانوار از این یارانه‌یگران ماهانه 35 هزار تومان از یارانه خود را برای اقساط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت می‌کنند. شش قسط آن از ابتدای تابستان از یارانه هر ماه کسر شده و 24 ماه دیگر باقی مانده است. این یارانه در سه ماه باقی ماده در روز بیستم هر ماه واریز می‌شود.

3 نوبت یارانه معیشتی کرونا قرار است سه مرحله دیگر یارانه معیشتی کرونا به حساب 34 میلیون نفر واریز شود. اولین نوبت آن در روز 28 آذر ماه پرداخت شد. این یارانه برای حدود 9 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ 120 هزار تومان و برای حدود 25 میلیون نفر دیگر به مبلغ 100 هزار تومان واریز می‌شود. این 34 میلیون نفر علاوه بر این یارانه، یارانه‌های بنزین و نقدی را نیز دریافت می‌کنند.