برنا/ دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: از رسانه ها و سینماگران و هنرمندان و نقاشان و علما و شعرا انتظار داریم تا ابعاد مختلف زندگی سردار قاسم سلیمانی را بازشناسی و تبیین کنند و این ها را به صورت آثار هنری ماندگاری برای تاریخ باقی بگذارند.

باهنر: سردار سلیمانی به من گفتند به درد جبهه جنگ نمی‌خوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمدرضا باهنر»، دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین، در گفت و گو با برنا در رابطه با مشی سیاسی شهید سردار سلیمانی و محبوبیت همگانی ایشان در میان مردم گفت: سردار سلیمانی حتما آدمی سیاسی بودند ولی کسی نبودند که در میدان سیاست برای خود رقیب داخلی بتراشند و یا کسی را متهم کنند و با کسی بد باشند یا با کسی خوب باشند. ایشان با طیف های سیاسی مختلف کشور ارتباط داشتند البته طیف هایی که اصل انقلاب و نظام را قبول داشتند.

او افزود: اختلاف نظر در میدان سیاست هیچ اشکالی ندارد و حتی باعث رشد می‌شود. مشروط بر اینکه تخریبی صورت نگیرد و حاج قاسم به شدت و با همه توان با تخریب در میدان سیاسی مخالف بودند.

باهنر با بیان اینکه سردار محبوبیت همگانی داشتند، عنوان کرد: ما در کرمان طیف‌های سیاسی متنوعی داریم. دوستی و رفاقت حاج قاسم با این طرفی ها و آن طرفی ها به صورتی بود که نمی توانستیم متوجه شویم ایشان طرفدار کدام طیف است. در انتخابات وقتی رقابت تند و تیز بود حاج قاسم موضع گیری نمی کردند و نمی گفتند طرفدار الف یا ب هستم تا رقابت ها غیر عادی و غیر اخلاقی نشود.

او با اشاره به مراسم تشییع پیکر پاک سردار تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی استثنا بود، چون ایشان مترادف یک انسان کامل بود. حاج قاسم در جنگ سرداری شجاع و در گفتگو دیپلماتی مقتدر بودند و مذاکره سیاسی می کردند.

باهنر تاکید کرد: به گفته سید حسن نصرالله، حاج قاسم در یکی دو ساعت مذاکره پوتین را قانع کردند. حاج قاسم در زمینه مسائل مالی و ... نمی‌توانستند اقدامی داشته باشند ولی پوتین را قانع کردند چون مذاکره را بلد بودند.

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی اخلاق بسیار رئوفی داشتند، اضافه کرد: حاج قاسم وقتی به فرزندان شهدا می رسیدند آنچنان دل رئوفی داشتند که بغض ایشان می ترکید و اشکشان سرازیر می شد. وقتی نماز می‌خواند در مقابل خدا بدنشان می لرزید. من بسیار خوشحال شدم که مقام معظم رهبری واژه مکتب سلیمانی را تکرار کردند به واقع از رسانه ها و سینماگران و هنرمندان و نقاشان و علما و شعرا انتظار داریم تا ابعاد مختلف زندگی سردار قاسم سلیمانی را بازشناسی و تبیین کنند و این ها را به صورت آثار هنری ماندگاری برای تاریخ باقی بگذارند.

او ادامه داد: هر کسی از یک بعد حاج قاسم را می شناسد ولی ایشان فردی ذو ابعاد بودند. در هر بعد از شخصیت او که دقیق می شوید چیزهایی و رویت هایی پیش می‌آید و متوجه می شوید که انسان کامل چگونه است.

او با ذکر خاطره ای از شهید سردار سلیمانی یاداور شد: من زمانی معاون استاندار کرمان بودم و ایشان فرمانده لشگر ثارالله بود. یکبار به ایشان گفتم که من می خواهم به جبهه بروم و گفتند می خواهی به جبهه بروی چه کار کنی؟ گفتم می آیم که مثل بسیجی ها بجنگم. گفتند شما به درد جبهه جنگ نمی خوری و همینکه معاون سیاسی استاندار هستی بیشتر به درد ما می خوری چون تو از نظر لجستیک و پشتیبانی کمک بیشتری می کنی. من گاهی به شوخی می گویم اگر من به جبهه نرفته ام و نجنگیده ام مقصر آن حاج قاسم بود که می گفتند اگر همین جا باشی بیشتر به ما کمک می کنی.