ایرنا - نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات تروریستی آمریکا و صهیونیست ها در منطقه گفت : انتقام خون شهدای والامقام ترور از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی باید از عاملان و آمران آنها گرفته شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی حدادی عصر شنبه در مراسم سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان تازه تاسیس چهارباغ استان البرز افزود: استکبار جهانی تاکنون توطئه ها ودسیسه های سنگینی علیه ایران اسلامی مرتکب شده که باید پاسخ آنها را دریافت کند.

وی تاکید کرد که عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی و دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشور از این پس در منطقه امنیت نخواهند داشت.

حدادی گفت:  ترامپ و امثال ترامپ نباید در جهان احساس امنیت کنند چرا که مرتکب جنایت های بزرگی علیه بشریت شده اند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به حول قوه الهی همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، منطقه خاورمیانه به یک منطقه امن و قابل پیشرفت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد.

حدادی گفت: ما با خداوند بزرگ و شهدا میثاق می بندیم که گوش  به فرمان ولی امر مسلمین و در رکاب ایشان حرکت خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع متناسب سازی بودجه البرز با جمعیت و نیازهای آن گفت : در این زمینه در مجلس تذکر داده ام چرا که منابع در آمدی  البرز  نسبت به سایر استان های کشور رتبه هفت  یا هشت را دارد اما در توزیع اعتبار و بودجه رتبه ۲۷ یا ۲۸  را داریم و این استان به لحاظ بودجه بندی در رتبه های آخر کشور قرار دارد.

حدادی افزود: در بخش های  مختلف مانند بخش بهداشت و درمان ، خدماتی مانند جاده و بخش های مختلف قطعا باید از حق و حقوق مردم استان دفاع کرد.

وی بیان داشت: امروز شاهد هستیم بودجه ای که دولت به مجلس آورده است متناسب نیست، بودجه سال ۹۸ بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان و بودجه سال ۹۹ نیز بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان کسری  دارد.

این نماینده مجلس گفت : بودجه ای که برای سال ۱۴۰۰ به مجلس آورده شده  بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد که این را باید دولت پاسخگو باشد؛دولت باید در تهیه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ همه منابع را باید درنظر می گرفت.

وی ادامه داد :  چطور در بودجه پیش بینی شده ۲ میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت می تواند بفروشد؟ از کجا این رقم را آورده که به حساب مردم می رود.

حدادی گفت : مجلس در زمینه بودجه سال آینده متناسب با وضعیت و درآمدها تصمیم گیری خواهد کرد.

وی تاکید کرد که دولتمردان باید مواظبت  می کردند و امروز هم دولت موظف به اصلاح بودجه است.

حدادی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بانک های استان البرز از اختیارات کافی برخوردار نبوده و در این زمینه با وزیر اقتصاد و دارایی رایزنی شده است.

وی تاکید کرد که تمام  صنایع و کارگاه های تولیدی و کشاورزی  مستقر در استان البرز باید گردش مالی آنها دراستان البرز صورت بگیرد.

اکنون بیش ۳۵۰ پرونده  گردش مالی آنها به استان تهران می رود که باید به البرز بازگشت داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارتقای چهارباغ به شهرستان بیان داشت: از همه کسانی که دراین زمینه همکاری کردند کمال تشکر و قدردانی داریم .

وی بیان داشت: باید تلاش کرد تا مطالبات مردم شهرستان ۹۰ هزار نفری چهارباغ محقق شود.