رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری، گفت: آنتی بادی در خون هیچ تضمینی به بهبودیافتگان کرونایی برای رفتارهای پرخطر نمی‌دهد.

نکته‌ای مهم درباره بهبود یافتگان کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داوود یادگاری نیا، با اشاره به اینکه وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی‌تواند از ابتلای مجدد به بیماری پیشگیری کند، اظهار کرد: هنوز به صورت صددرصد مشخص نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به تحقیقات انجام شده در مبتلایان به کووید ۱۹ افزود: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افردی (خصوصاً در بین کادر بهداشت و درمان) علیرغم وجود آنتی بادی در بدن دوباره به کرونا مبتلا شدند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه صرف وجود آنتی بادی نمی‌توان به افراد مجوز انجام رفتارهای پرخطر داد تاکید کرد: همچنان تا زمان تولید داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و توجه به توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه سیر مبتلا شدن کرونای کودکان در مقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است خاطرنشان کرد: سیستم ایمنی کودکان معمولاً در مواجه با ویروس کووید ۱۹ مقاوم تراست.

یادگاری نیا در پایان با اشاره به تفاوت انتقال آنفلوانزا و کرونا از کودکان به بالغین، گفت: برخلاف آنفلوانزا که بیماری بیشتر از کودکان به بزرگسالان سرایت می‌کند، مشاهدات و تحقیقات گواه این موضوع است که ویروس کووید ۱۹ در بیشتر موارد از بزرگسالان به کودکان منتقل می‌شود.