مهر/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مسلماً دشمنان دین نسبت به آیت الله مصباح عداوت دارند، گفت: رئیس سازمان سیا گفته که دشمن سرسخت دموکراسی غربی از دنیا رفت؛ مجاهدات و مبارزات آیت الله مصباح در مقابل سکولار کردن انسان‌ها باعث شده تا دشمنان، او را دشمن سرسخت خود بدانند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله سیداحمد علم الهدی امروز در مراسم وداع با پیکر مرحوم مصباح یزدی در حرم مطهر رضوی گفت: برخی افراد از همه استعداد خود برای توسعه رسالت‌شان استفاده می‌کنند که نمود آن وجود انبیای الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: منافق و کافری که جنگ با خدا را در مسیر مطامع خودش احساس می‌کند، وجودی پاک و خداباوری مثل آیت الله مصباح برای او خشم می‌آورد.

وی با بیان اینکه خصوصیت آیت الله مصباح یزدی در این بود که خودش را در رسالت انسان سازی و خداباوری می‌دید، اظهار کرد: هر انسان وابسته به دین و دلداده به خدا او را دوست دارد و به او ارادت دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسلماً دشمنان دین نسبت به او عداوت دارند، گفت: رئیس سازمان سیا گفته که دشمن سرسخت دموکراسی غربی از دنیا رفت؛ مجاهدات و مبارزات آیت الله مصباح در مقابل سکولار کردن انسان‌ها باعث شده تا دشمنان، او را دشمن سرسخت خود بدانند.

وی با بیان اینکه این اظهار نظر دشمنان، نشان دهنده عظمت این عالم برجسته است، افزود: داغ سنگین از دست رفتن این وجود مقدس بر دل مقام معظم رهبری است که چنین پایگاه فکری بزرگی را از دست دادند.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح باعث شدند احسان طبری که در سال‌های اول انقلاب خطری بزرگ برای انقلاب بود و تئورسین جریان مارکسیست منطقه محسوب می‌شود، مسلمان شود. این فرد، تحت تأثیر انسانی چون مرحوم مصباح یزدی به اسلام روی آورد و در زمینه اسلام کتاب نوشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله مصباح یک زندگی آمیخته به زهد داشت، او را الگویی برای جامعه طلبگی و دینی دانست.

امام جمعه مشهد با اشاره حضور آیت الله مصباح در انتخابات مجلس خبرگان، گفت: ما مرهون این شخصیت بزرگ هستیم؛ از ایشان خواستیم در مجلس خبرگان کاندید شوند و مردم خراسان ایشان را انتخاب کنند. علی رغم همه مشکلات ایشان، تقاضای ما را پذیرفتند.

وی ادامه داد: مردم مشهد و خراسان داغ بزرگی دارند و یک نماینده ارزشی و مهم را در مجلس خبرگان رهبری از دست دادند، انتقال پیکر ایشان به مشهد علاوه بر تبرک جستن از امام رضا (ع) به نوعی وداع مردم مشهد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اهمیت درگذشت ایشان به حدی بود که مقام معظم رهبری با وجود همه محدودیت‌ها بر پیکر ایشان نماز خواندند.