دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال کاهش مجدد قیمت طلا و سکه درصورت افت ارزش اونس جهانی بعد از بازگشایی بازارهای خارجی خبر داد و گفت: تقاضا برای خرید مصنوعات طلا نسبت به دو ماه پیش حدود ۷۰درصد کاهش یافته است.

پیش‌بینی مهم از قیمت طلا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نادر بذرافشان با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: روز گذشته ارزش اونس جهانی حدود ۷۶دلار نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و در بازار ارز هم روند قیمت دلار و یورو نزولی بود از همین رو طلا و سکه با ریزش قابل توجهی همراه شد به طوریکه سکه بعد از حدود هفت ماه در ساعاتی از معاملات دیروز وارد کانال ۱۰میلیون تومان شد.

او درباره وضعیت تقاضا نیز بیان کرد: با وجود کاهش قیمت‌ها، تقاضا برای طلا و سکه تغییری نکرده درحالیکه هفته گذشته با صعود قیمت‌ها تعداد خریداران اندکی افزایش یافته بود؛ اما به طور کل نسبت به دو ماه پیش حجم تقاضا برای مصنوعات طلا حدود ۷۰درصد افت کرده است.

بذرافشان به روند بازار امروز هم اشاره کرد و گفت: با وجود تعطیلی بازار‌های جهانی، به دلیل رشد جزیی نرخ ارز شاهد اندکی افزایش در قیمت طلا و سکه هستیم که البته نوسانات بسیار محدود بوده و به نظر نمی‌رسد دوباره بازار وارد فاز صعودی شود.

به گفته این فعال بازار طلا، قیمت طلا و سکه حدود دو ماهی است که به تعادل نسبی رسیده و از همین رو مردم می‌توانند معاملات خرید و فروش خود را به راحتی انجام دهند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پاسخ به این سوال که آیا ریزش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود، بیان کرد: با شروع کار بازارهای جهانی اگر ارزش اونس طلا افزایش نیابد، به دلیل نبود تقاضا و کنترل مناسب نرخ ارز از سوی بانک مرکزی، قیمت طلا و سکه همچنان کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا و سکه ۲۱دی ماه۹۹

بذرافشان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (۱۳: ۰۰)، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسید، ضمن اینکه حباب سکه هم ۴۵۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۴۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۷۸۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۰۸هزار تومان رسید.