اگر تاتوکار باشید قطع به یقین آوازه رنگ تاتو ورد فیمس به گوشتان خورده است! اگر هم تازه کارید فرصت مناسبی است که با این رنگ بخوبی آشنا شوید. این محصول تولید کمپانی ورد فیمس آمریکا است. پایه آب است و در حجم‌های 15، 30 و 240 میلی موجود است.

آشنایی با تنالیته رنگ‌های ورد فیمس مخصوص میکروپیگمنتیشن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمپانی بزرگ ورد فیمس حدود 200 رنگ مخصوص تاتو تولید می‌کند و وسیع‌ترین تناژ رنگی را در بین تمامی کمپانی‌ها به خود اختصاص داده است. اما محبوبیت ورد فیمس تنها به این دلیل نیست بلکه؛

  • ماندگاری بالا
  • عدم تغییر تناژ
  • کاشت رنگ سریع (بخاطر ریز مولکول بودن)
  • اورگانیک و گیاهی بودن
  • عدم آلرژی‌زایی حتی برای رنگ‌های قرمز
  • دارا بودن تأییدیه از سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) و...
  • دارای تأییدیه استرلیزر، عدم تست روی حیوانات و اورگانیک بودن

از دیگر مشخصات ویژه این رنگ‌های زیبا و زنده است. جالب بدانید که رنگ تاتو ورد فیمس و رنگ تاتو پرمابلند هر دو محصول یک کمپانی هستند!

با وجود کیفیت بالای رنگ ورد فیمس، لازم است بخوبی با چند و چون هر رنگ و قوانین ترکیب آنها آشنا باشیم تا بتوانیم بهترین هنر خود را اجرا کنیم.

 متاسفانه در ایران قواعد ترکیب رنگ تاتو، کاربردشان برای انواع پوست‌های سرد و گرم و مشخصات بارز رنگ‌ها هیچگاه بخوبی آموزش داده نشده است. همین مسئله باعث سردرگمی تاتوکاران شده و دائماً در حال تغییر رنگ مصرفی خود هستند. از طرفی رنگ تاتو ورد فیمس اسامی اختصاصی دارد و با توجه به اسم نمی‌توان تناژ رنگ را تشخیص داد.

002

در این مقاله، مشخصات پرمصرف‌ترین رنگ‌های ورد فیمس مصرفی برای میکروپیگمنتیشن صورت را تشریح کرده‌ایم. 

رنگ تاتو ورد فیمس مخصوص ابرو

در ایران دسته خاصی از رنگ‌های تناژ قهوه‌ای ورد فیمس برای میکروپیگمنتیشن ابرو و میکروبلیدینگ (بخصوص در ترکیب با رنگ‌های جامد چیک) پرطرفدار هستند که به آنها پرداخته‌ایم.

بروکلین بروان: رنگ تاتو بروکلین براون قهوه‌ای زیتونی و سرد است. مناسب افراد سفید پوست و یا سرخ و سفید است که پوستی گرم دارند.

بدلنز: رنگ تاتو بدلنز قهوه‌ای تیره و مناسب تمامی پوست‌های تیره و روشن است. بخصوص در ترکیب با دیگر رنگ‌های قهوه‌ای ورد فیمس برای تیره‌تر کردن رنگ کاربرد دارد.

میشل دیپ براون: رنگ تاتو میشل دیپ براون قهوه‌ای تیره، تن دودی و سرد است. برای میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ کاربرد دارد و مناسب پوست‌های گرم است.

هاواردام: رنگ تاتو هاواردام قهوه‌ای تیره و با تناژ گرم است که مناسب افراد با پوست سرد (پوست‌های سبزه و گندمی) است.

ساحارا: رنگ تاتو ساحارا قهوه‌ای گرم است که پیگمنت زرد و نارنجی فعال دارد. مناسب افراد با پوست سرد است (سبزه و گندمی).

اولگ لیتر: رنگ تاتو اولگ لیتر گرم و با تناژ قرمز است، که بویژه برای افراد سبزه و خیلی سبزه بسیار خوشرنگ و کارآمد است. برای ترکیب با مشکی خط چشم نیز کاربرد دارد.

گرند کنیون: رنگ تاتو گرند کنیون قهوه‌ای عسلی روشن و گرم است و برای افراد با پوست سرد و گندمی مناسب است.

ایندین اینک:  رنگ تاتو ایندین اینک قهوه‌ای عسلی روشن و سرد است و مناسب افراد با پوست گرم است. چون ایندین اینک ته تناژ زیتونی دارد دیگر نیازی به افزودن رنگ خنثی کننده الیو نیست.

ونایس: رنگ تاتو ونایس روشن‌ترین قهوه‌ای عسلی برای تاتو و میکروپیگمنتیشن و مناسب تمامی پوست‌های سرد و گرم است. اگر بخواهیم رنگ‌های قهوه‌ای عسلی را به ترتیب تیره تا روشن مرتب کنیم، ترتیب زیر برقرار است؛

  • هاواردام
  • اولگ لیتر
  • ساحارا
  • گرند کنیون
  • ایندین اینک
  • ونایس

رنگ‌های تاتو ورد فیمس مخصوص تاتو خط چشم

رنگ ورد فیمس طیفی وسیعی از رنگ‌های مشکی مخصوص تاتو بدن و صورت دارد که تناژی از روشن تا تیره و پرکلاغی دارند. به طور کلی، در ایران دو رنگ زیر برای تاتو خط چشم کاربرد دارند؛

اوت لاینیگ اینک: رنگ تاتو اوت لاینینگ اینک هم برای تاتو بدن و هم تاتو خط چشم کاربرد دارد. از آنجایی که رقیق است، باید هنگام خالی کردن حجم دلخواه در تشتک رنگ، به آن حدود پنج دقیقه فرصت دهیم تا کمی حلال تبخیر شده و به قوام مناسب برسد.

همانطور که می‌دانید همواره با بهترین رنگ‌های اورجینال نیز بایستی قاعده ترکیب رنگ خط چشم را رعایت کنید.

لجندری: رنگ تاتو لجندری مشکی پرکلاغی و مخملی است که برای لاین زنی در تاتو بدن و همچنین برای تاتو خط چشم بسیار پرطرفدار است. در استفاده از رنگ‌های مشکی ورد فیس، همواره مراقب باشید فشار دست نداشته باشید تا با مشکل پخشی خط چشم مواجه نشوید.

رنگ تاتو ورد فیمس مخصوص تاتو لب

003

شاید به جرات بتوان گفت بهترین و قیمت مناسب‌ترین رنگ برای تاتو خط لب و لب، رنگ ورد فیمس است. چندین طیف مختلف رنگی از صورتی و گلبهی گرفته تا زرشکی و آلبالویی در دسته‌بندی رنگ ورد فیمس وجود دارد. پرفروش‌ترین آنها عبارت است از؛

ناپاولی: رنگ تاتو ناپاولی زرشکی پررنگ و سرد است که مناسب تاتو لب افرادی است که خواهان تاتو قرمز هستند. چون همانگونه که می‌دانید ریزش رنگ تاتو لب بالاست و همواره رنگ انتخابی بایستی دو درجه از رنگ دلخواه تیره‌تر باشد. برای خنثی کردن سردی آن بهتر است یک تا دو قطره رنگ تاتو اورست اورنج ورد فیمس (نارنجی) با آن ترکیب کرد!

مستر مایک رد: رنگ تاتو مستر مایک رد، قرمز آلبالویی با خروجی قرمز صورتی و زنده است. به تنهایی و یا در ترکیب با ناپاولی (برای پررنگ شدن) و یا مارس سند رد (برای روشن‌تر شدن) نیز کاربرد دارد.

پائول روجرس رد: رنگ تاتو پادول روجرس رد قرمز صورتی ملایم و بسیار خوشرنگی است که خروجی صورتی ملایمی دارد. هم به تنهایی و هم در ترکیب با رنگ‌های مستر مایک رد و... استفاده می‌شود.

مارس سند رد: رنگ تاتو مارس سند رد کالباسی است و مناسب افرادی است که در محیط‌ها و ادارات رسمی مشغول به کار هستند و خواهان تاتو لب کاملاً طبیعی هستند. همچنین در ترکیب با رنگ‌های تیره‌تر برای لب‌سازی و رفع نواقص خط لب نیز کاربرد دارد.