رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بخشنامه حناچی در مورد موضوع انتخابات گفت: کسی در شهرداری نخواسته و نمی‌خواهد کاندیدای انتخابات شود.

حجم ویدیو: 3.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز جلسه هم‌اندیشی میان اعضای شورای شهر و برخی از مدیران شهرداری به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضور برگزار شد و مباحث مختلفی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: از جمله مباحث جلسه هم‌اندیشی امروز بحث سوال از شهردار و امضای 8 نفر از اعضای شورای شهر در این زمینه بود. مدت حکم سرپرستی برخی از مدیران در شهرداری سه تا چهار ماه است که گذشته و اعضاء بارها در این زمینه تذکر داده‌اند که بر اساس‌ آئین‌نامه‌های موجود اگر هر عضو شورا در پاسخ به تذکرها اقناع نشود می تواند تذکرش را تبدیل به سوال کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه من موظفم که این موضوع را به شهردار ابلاغ کنم گفت: حناچی تا 10 روز دیگر باید به این مسأله پاسخ دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه در جلسه هم‌اندیشی قرار شد این موضوع ابتدا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود و آنها با دعوت از کسانی که امضای سوال از شهردار را داشته‌اند مسأله را بررسی کنند گفت: اگر اعضای شورا از این طریق اقناع نشدند در صحن، سوال از حناچی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: من امضای اعضای شورای شهر برای سوال از حناچی را وصول کردم البته تعداد کسانی که با حکم سرپرستی فعالیت می‌کنند به 8 نفر هم نمی‌رسد.این در حالی است که 800 پست مهم و 200 پست ارشد در شهرداری وجود دارد و موضوع مربوطه برای 800حکم سرپرستی است که ان‌شاءالله حناچی در این راستا پاسخ می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بحث تغییر در قانون شوراها نیز در جلسه هم‌اندیشی امروز مطرح شد و اخیرا محسن پیرهادی نماینده مجلس از شورای شهر تهران نظرش را در این زمینه خواسته است. ما نیز این موضوع را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده‌ایم و به نظرمان هنوز بررسی مسأله جای کار دارد. همچنین قرار است نظر کل اعضا جمع‌بندی و به زودی برای مجلس ارسال شود.

هاشمی گفت: سه‌شنبه‌های هر هفته اصولا در صحن شورا پرونده باغات بررسی می‌شود ولی از آنجایی که موضوع بسته محرک اقتصادی 2 در شرایط کرونایی در شهرداری ناتمام مانده بود و الحاقیه‌های آنها در دست بررسی بود صحن امروز را به این مسأله اختصاص دادیم.

وی افزود: این بسته دارای 30 ماده است و سبب افزایش درآمد شهرداری در شرایط کرونا خواهد شد و منتج به سرانجام تعهدات در این دوره از مدیریت شهری می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین در صحن امروز شورا پیشنهاد انجام مجمع جهانی گردشگری در تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بر اساس ماده واحده‌ای شهرداری موظف است مذاکراتی با مجمع جهانی گردشگری انجام دهد تا این مجمع سال آینده که زمان برگزاری آن اواخر شهریور و اوایل مهر است در تهران برگزار شود.

هاشمی در ادامه یادآور شد: شهرداری تهران به دلیل بروکراسی در تصمیم‌گیری‌ها گاهی امکان حل معضلات را ندارد و سبب می‌شود که شهرداری نتواند درآمدهای لازم را کسب کند بر همین اساس مباحثی در الحاقیه محرک اقتصادی 2 در نظر گرفته شد. از جمله این مباحث مسأله چک‌های برگشتی شهرداری و انتقال برخی از اختیارات از شهردار به مناطق بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما درباره بخشنامه اخیر حناچی مبنی بر ممنوعیت ورود مدیران شهرداری به مبحث انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکثر دستگاه‌ها با نزدیک شدن به این انتخابات مسائل این چنینی را مطرح می‌کنند و موضوع جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: کسی در شهرداری نخواسته و نمی‌خواهد کاندیدای انتخابات شود.

هاشمی گفت: در اسلام در قالب نماز مدام به مسلمانان تذکر داده می‌شود و این تذکر از شهردار نیز در همین راستا بوده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه نامه به خواهرش به دلیل ناراحتی فائزه از رئیس‌جمهور نشدن مجدد ترامپ گفت: بهتر است دیگر در این زمینه صحبت نکنیم.