ایلنا/ برادر غلامرضا منصوری در خصوص آخرین روند پرونده قتل قاضی منصوری، اظهار کرد: موارد پرونده قتل حجت‌الاسلام قاضی منصوری مبهم است و در واقع یک جنایت رسانه‌ای علیه قاضی منصوری انجام شد.

حجم ویدیو: 6.57M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برادر غلامرضا منصوری معتقد است  نظر حجت‌الاسلام ذالنوری که در قامت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص قتل ایشان نظراتی را بیان و سؤالاتی را مطرح کردند به واقعیت نزدیکتر است و چنانچه مدنظر قرار گیرد و به آنها رسیدگی شود، بسیاری از ابهامات برطرف خواهد شد.

وی افزود: تماس‌های برادرم در دو، سه روز آخر به صورتی بود که به نظر می‌رسید در اختیار خود او نیست و مثل اینکه گروگان افرادی باشد، عمل می‌کرد و مانند کسانی که محدودیت گفتار و رفتار دارند و آزاد نیستند، بود، چون در مکالمات و سؤالاتی که اینجانب یا بستگان داشتیم در بعضی موارد در پاسخ انگشت اشاره‌شان را به معنی اینکه محدودیت دارند و ادامه ندهید مقابل دهانشان می‌گذاشتند و بسیار محدود صحبت می‌کردند و در حین صحبت صورتشان را مقابل دوربین موبایلشان می‌آوردند که اطرافشان دیده نشود و در نیمه‌‌های شب در چند تکه کاغذ پاره کوچک وصیت نامه خودشان را نوشته و برای چند نفر از بستگان از طریق واتس‌اپ فرستادند. 

وی تاکید کرد: در دو روز آخر که وضعیت ارتباطی ایشان احتمالاً به خاطر افرادی که وی را تهدید می‌کردند اضطراری شده بود حتی در حین صحبت صورت خودشان راجلو می‌گرفتند که اطرافشان دیده نشود درحالی که قبل از آن هر لحظه تماس داشتند راحت صحبت می‌کردند و اطرافشان را نشان می‌دادند.

برادر غلامرضا منصوری بیان کرد: پس از اینکه آقای علیزاده طباطبایی وکالت پرونده را به عهده گرفت و پیگیری جدی کرد، پرونده به بازپرسی ارجاع شد و شعبه رسیدگی‌کننده مشخص گردید. به نظر می‌رسد بازپرس همکاری لازم را دارد و حتی ترجمه‌ی گزارشی که می‌گویند از رومانی رسیده را در بازپرسی ارائه دادند و مطالعه کردیم هرچند با استناداتی که ما داریم بسیار ناقص به نظر می‌رسد و ظاهراً باید نسخه‌ای از آن ترجمه گزارش توسط وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در اختیار ما قرار گیرد که تاکنون قرار نگرفته تا بتوانیم آن ترجمه‌ گزارشی که در بازپرسی موجود است را با مدارک، دلایل و مستندات موجودمان تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: بعضی موارد موجود درخواستی ما به بازپرس تحویل نشده و متاسفانه تاکنون ابهامات برطرف نشده است و پیشرفتی صورت نگرفته. آنچه به آن یقین داریم، این است که ایشان به جد قصد و تلاش داشت به کشور بازگردد و خودکشی هم نکرده است.

وی تأکید کرد: هیچ فیلمی که مربوط به خودکشی باشد ارسال نشده حتی گفته شده دوربین طبقه‌ای که حادثه در اتفاق افتاده دز آن روز سالم نبوده که منطقی به نظر نمی‌رسد درصورتی که در صورت برادرم غیر از شکستگی محدود نوک بینی، شکستگی دیگری دیده نمی‌شد و دندان‌ها نیز کاملاً سالم و بدون شکستگی بود.

برادر قاضی منصوری اضافه کرد: البته اگر رئیس محترم قوه قضائیه شخصاً دستوری جدی در جهت روشن شدن زوایای پنهان قتل غریبانه و ناجوانمردانه قاضی منصوری که حداقل ده سال پایانی خدمت خود را معاون دادستان تهران بود، صادر نکنند، امید چندانی نخواهیم داشت.