ایسنا/ وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد که سئول و تهران توافق کرده اند برای حل مسئله دارایی های مسدود شده ایران و همچنین آزاد نفتکش کره ای به مذاکرات خود ادامه دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای  از تداوم گفت‌وگوها میان تهران و سئول برای حل وفصل مسئله داراییهای بلوکه شده ایران در کره و همچنین آزادی نفتکش توقیف شده کره ای در خلیج فارس خبر داد.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: از طریق رایزنی های چند جانبه با مقامات ارشد ایرانی، کره جنوبی و ایران با هم همکاری خواهند کرد  تا راه حل های سازنده و سریعی را برای موضوعات موجود بر اساس دوستی دیرینه میان دو کشور تعیین کنند.

بنابر این گزار ش، چوی جونگ کان معاون اول وزیر امورخارجه کره جنوبی که در هفته جاری به تهران سفر کرده بود، یکسری دیدارها با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران داشته است.


فوری|فروش ویژه سایپا+لینک ثبت نام خودرو،جزئیات


وی همچنین با همتای خود، سید عباس عراقچی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد که حامل هفت هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده است.

سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان حاضر در این کشتی را مورد تأیید

قرار داد.

مقامات کشورمان طی روزهای اخیر بارها تاکید کرده اند که توقیف نفتکش کره ای موضوعی کاملا فنی بوده و پرونده آن در دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

همچنین وزیر امورخارجه ایران در دیدار با این مقام کره ای آزاد شدن هرچه سریعتر پول بلوکه شده ایران در حساب های بانکی کره جنوبی را خواستار شد.