حزب‌الله لبنان، با صدور بیانیه ای تحریم آستان قدس رضوی را اهانت به اسلام خواند و همچنین اقدام اتحادیه اروپا در تحریم «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد.

حزب‌الله، تحریم آستان قدس رضوی و وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه را محکوم و درباره اتخاذ سیاست خصمانه اتحادیه اروپا علیه دمشق ابراز تأسف کرد.

بیانیه افزود: قرار دادن حرم مطهر رضوی، همراه با نام مسئولان امور آن در فهرست تروریسم، اقدامی احمقانه و توهین به دین اسلام است.

به گزارش المنار، حزب الله ضمن محکوم کردن این اقدام اتحادیه اروپا، همبستگی خود با وزیر خارجه سوریه را اعلام و از تجربه دیپلماتیک و نقش موثر وی در خدمت به مردم سوریه تمجید کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از یک سو تروریسم را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند و از سوی دیگر، وزیر دولت قانونی سوریه را تحریم می‌کند.

فیصل مقداد دیروز به دلیل آنچه اوضاع دشوار سوریه خوانده شده، به فهرست تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه اروپا افزوده شد. به این ترتیب وی مشمول توقیف دارایی و ممنوعیت سفر به کشورهای عضو این اتحادیه است.

فیصل مقداد ۲ آذر ۱۳۹۹ با حکم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه وزیر امور خارجه این کشور شد. مقداد سال ها معاون ولید المعلم وزیر خارجه پیشین سوریه بود که بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

اتحادیه اروپا از ۹ سال پیش تحریم‌های خود را علیه سوریه اعمال کرده و از آن زمان تاکنون هر ساله اقدام به تمدید این تحریم‌ها کرده است که شامل نفت سوریه، سرمایه‌گذاری در این کشور و توقیف اموال بانک مرکزی آن می‌شود.

دولت سوریه با محکوم کردن تحریم‌ها اعلام کرده که این اقدام بیانگر فقدان استقلال تصمیم‌گیری اتحادیه و دنباله‌روی حقیرانه از سیاست‌های آمریکا است.

حزب الله در این بیانیه خود همچنین به اقدام آمریکا علیه سازمان حشد الشعبی و رئیس آن واکنش نشان داد و گفت: درج نام فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی در فهرست تروریستی به دلیل نقش فعال الحشد در دفاع از عراق و حاکمیت و امنیت این کشور است.

حزب الله لبنان تأکید کرد که این اقدام آمریکا بیانگر سطح انحطاط اخلاقی و فکری وزارت امور خارجه و دولت آمریکا است.