صهیونیست ها که این روزها در وحشت انتقام ایران به جهت سالگرد ترور حاج قاسم آرامش خود را از دست داده اند ، مطالبی خیالی را منتشر می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسپوتنیک گزارش داده است که روز گذشته برخی رسانه های اسرائیلی مطالبی را منتشر کردند که بر اساس آن نتانیاهو از فرماندهان نظامی خواسته سه طرح انجام عملیات نظامی بر علیه ایران تهیه کنند و احتمال دارد وی در نهایت یکی از آنها را تایید کند!

نتانیاهو که این روزها متحد خو یعنی ترامپ جنایتکار را از دست داده است روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.

بحث خارج کردن اسرائیل از ساختار نظامی آمریکا در اروپا و وارد کردن آن به سنتکام هم احتمالا در همین چهارچوب باشد.
یعنی اسرائیل از این پس می تواند از همه امکانات سنتکام بهره ببرد.
یعنی هم در زمینه های اطلاعاتی و امنیتی و هم در زمینه تحرکات و عملیات نظامی از این پس اسرائیل با سنتکام همراه است و سنتکام مجبور می باشد با اسرائیل همکاری کند.

به زبان ساده تر یعنی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه و کشورهای عرب همکار با آن از این پس ملزم هستند همه هماهنگی های لازم مورد نیاز را با اسرائیلی ها انجام دهند.
اسرائیلی ها برای حمله به تاسیسات مختلف در ایران مجبور هستند یا از کانال هوایی ترکیه و یا از کانال عراق و یا از کانال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ایران حمله کنند.

مساله ای که حتما ب مخالفت و مقاومت این کشورها مواجه خواهد شد.

صهیونیست ها به خوبی از قدرت بالای ایران در منطقه با خبر هستند و می دانند کوچکترین اشتباهی از سوی آنها مرگ همیشگی و محوشان را از روی کره زمین رقم خواهد زد.

کوتاه ترین و راحت ترین راه برای آنها استفاده از کانال هوایی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می باشد که خوب عرب ها می دانند در این صورت قطعا با واکنش شدید ایران مواجه خواهند شد و ظاهرا عربها تقاضا کرده اند که اگر بنا است عملیاتی انجام شود از فضای آنها استفاده نشود.

ترکیه هم از قبل دست رد به سینه اسرائیلی ها زده.

اما نکته اصلی در این است که آیا حمله به ایران قطعا موفق خواهد بود؟

پیش فرض آمریکایی ها و اسرائیلی ها بر این است که اسرائیل و آمریکا برتری هوایی دارند و حمله آنها موفق خواهد بود ولی ایرانی ها هم ثابت کرده اند که همیشه چند هدیه  شگفتی ساز برای آنهایی که چشم سوء دارند همیشه در جیب دارند.

ممکن است که هواپیماهای اسرائیلی بتوانند تا حریم هوایی عراق به پرواز درآیند اما از آن به بعد مشخص نیست که این هواپیماها می توانند وارد حریم هوایی ایران شوند یا نه؟

اگر هم شوند آیا سالم می مانند یا نه؟

همه این محاسبات بر این اساس بنا شده که اسرائیلی ها در سوریه می توانند به مواضع متحدین ایران حمله کنند و هیچ کس جلودارشان نیست ولی باید توجه داشت که حمله به ایران با حمله به سوریه زمین تا آسمان فرق دارد.

در سوریه به دلیل عمق استراتژیک جغرافیایی سوریه معمولا هواپیماهای اسرائیلی از بالای جولان یا لبنان حمله را انجام می دهند و وارد حریم هوایی سوریه نمی شوند چون بیم آن را دارند که سرنگون شوند اما در ایران با توجه به عمق استراتژیک جغرافیایی ایران مجبور هستند چندصد کیلومتر در آسمان ایران پرواز کنند تا به هدف برسند و این فرصتی را برای موشک های زمین به هوای ایرانی فراهم می کند تا آنها را به راحتی شکار کنند.

همچنین باید توجه داشت اگر ایران و یا متحدین اش در لبنان به حملات اسرائیلی ها پاسخ نمی دهند به دلیل ناتوانی آنها نیست بلکه به این دلیل است که اولا در سوریه مهمان هستند و این وظیفه صاحب خانه است که از حریم خود دفاع کند یا از مهمانان بخواهند در دفاع به او کمک کنند.

دوما هدف اصلی ایران و متحدین اش در سوریه فعلا حفظ دولت مشروع و قانونی این کشور است نه راه اندازی جنگی جدید.

در صورتی که اسرائیلی ها جسارت کنند به ایران حمله کند قطعا آنوقت ایرانی ها هم دلیل پیدا خواهند کرد تا به اسرائیل پاسخ دهند و ماجرای حمله به پادگان های آمریکا در عراق نشان داد ایرانی ها هیچ ابایی از واکنش نشان دادن ندارند.

البته باید توجه داشت که اگر بنا است اسرائیلی ها بخواهند اهداف زیربنایی در ایران را هدف قرار دهند قطعا ایرانی ها هم اهداف زیر بنایی در اسرائیل را هدف قرار خواهند داد و به دلیل شرایط استراتژی جغرافیایی شانس ایرانی ها بسیار بالاتر از اسرائیلی ها می باشد.