سخنگوی ناجا ضمن اعلام اینکه هنور اعلان قرمز از طرف پلیس بین‌الملل برای ترامپ صادر نشده است، گفت: ما به دنبال تعقیب، شناسایی و دستگیری عاملین و آمرین شهادت سردار سلیمانی هستیم.

پلیس بین‌الملل برای ترامپ اعلان قرمز صادر کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار مهدی حاجیان در گفتگو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس اینترپل برای ترامپ به خاطر شهادت سردار سلیمانی اعلان قرمز صادر کرده است یا خیر عنوان کرد: پلیس بین‌الملل برای ترامپ هنوز اعلان قرمز صادر نکرده اما ما به دنبال تعقیب، شناسایی و دستگیری عاملین و آمرین شهادت سردار سلیمانی بر اساس دستورات مقام قضائی هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا بر خلاف شناسایی مخفیگاه خاوری در کانادا این متهم به کشور استرداد نمی‌شود، افزود: استرداد یک مقوله و یک فرایند سیاسی، قضائی و پلیسی است.

حتی محل سکونت خاوری را هم شناسایی کردیم

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در موضوع پلیسی که من باید پاسخگوی آن باشم باید بگویم که خاوری شناسایی شده، حتی حکم جلب بین‌الملل او از طریق پلیس اینترپل صادر شده اما کشور کانادا اراده‌ای برای استرداد این فرد به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

معاون اجتماعی ناجا در مورد استرداد مجرمین برخی کشورها ارائه استرداد مجرمین را دارند اما برخی کشورها مانند کانادا این اراده را ندارد.

در مورد خاوری پلیس صد در صد به وظیفه‌اش عمل کرده است

حاجیان گفت: در موضوع خاوری پلیس صد درصد به وظیفه‌اش عمل کرده است. محل او را شناسایی کرده و کاملاً اشراف دارد که خاوری کجا زندگی می‌کند.

وی گفت: در ۱۰ سال اخیر ما از کانادا هیچ استرداد مجرمی نداشتیم اما در کشورهای دیگر متهمانی داشتیم که استرداد آنها انجام شده است.

سخنگوی ناجا در پایان افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که هیچ اراده سیاسی برای استرداد خاوری به کشور وجود ندارد.