فارس/ رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد این رژیم گزارش دادند که اگر دولت جدید آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد، تل‌آویو دیگر در هیچ موضوعی با واشنگتن گفت‌وگو نخواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ادامه نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از تصمیم دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از تل‌آویو، دولت بایدن را تهدید کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گزارش داد، تل‌آویو به دولت بایدن هشدار داده اگر به برجام بازگردد، ممکن است روابط دوجانبه به تیرگی بگراید.

این شبکه به نقل از «یک مقام بسیار عالی‌رتبه اسرائیلی» گزارش داد: «اگر بایدن برنامه اوباما (توافق هسته‌ای با ایران) را اتخاذ کند، ما دیگر هیچ حرفی با او نخواهیم داشت».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، مقام مذکور که نامش فاش نشد، از ارائه جزئیات بیشتر درباره این تهدید تل‌آویو علیه دولت بایدن خودداری کرد.

همزمان رسانه‌های عبری‌زبان نیز خبر دادند، بعد از تحلیف بایدن و به دست گرفتن زمام کاخ سفید توسط او، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد یک‌سری جلسات مشورتی درباره ایران با حضور مقام‌های ارشد از وزارت جنگ، وزارت خارجه، ارتش، شورای امنیت داخلی و سازمان جاسوسی موساد برگزار کند.

شبکه ۱۲ همچنین گزارش داد که مبحث اصلی مورد گفت‌وگو در این جلسات قرار است جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران باشد.

بایدن چندی پیش در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفته بود هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام،  به عنوان «نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و همچنین به شرط تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.

پیشتر،  «گیلعاد اِردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از شورای امنیت خواسته بود که به بهانه غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران، علیه تهران اقدام کند.