فارس/ گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت وزارت خزانه‌داری این کشور سیاست واشنگتن درباره رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران را تشریح کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ژانت یلن»، گزینه پیشنهادی «جو بایدن» برای تصدی سمت ریاست وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته جمهوری اسلامی ایران تنها در صورت پایبندی به محدودیت‌های وضع‌شده در برجام از رفع تحریم‌ها بهره‌مند خواهد شد. 

یلن در بخشی از پاسخ‌های مکتوب خود که به سئوالات نمایندگان مجلس سنا برای بررسی صلاحیت خود برای سمت وزیر خزانه‌داری مطرح کرده به سئوالات آنها درباره ایران و برجام پاسخ داده است. این متن روز چهارشنبه روی وب‌سایت کمیته دارایی مجلس سنای آمریکا قرار گرفته است.

او در پاسخ به سئوالات قانونگذاران مجلس سنا نوشته است: «در خصوص برجام، دولت بایدن-هریس متعهد است اطمینان حاصل کند ایران گام‌های مناسبی برای از سرگیری پایبندی [به برجام] برمی‌دارد.»

یلن در ادامه می‌نویسد: «ایران تنها در صورت رعایت محدودیت‌های هسته‌ای از رفع تحریم‌ها بهرمند خواهد شد. علاوه بر این، من چنانچه تأیید شوم، اطمینان حاصل خواهم کرد خزانه‌داری فعالیت‌های مهم خود برای مبارزه با حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر را ادامه می‌دهد.»

گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی سمت وزیر خزانه‌داری در ادامه تصریح کرده دولت جو بایدن و معاونش، «کامالا هریس» رویه اعمال تحریم علیه ایران به بهانه‌های ساختگی مانند حقوق بشر یا ادعاهای حمایت از «تروریسم» را ادامه خواهد داد. 

وی نوشته است: «دولت بایدن هریس، سیاست حفظ و اعمال تحریم‌ علیه موسسات ایرانی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند را ادامه خواهد داد و به ارزیابی ابزارهای لازم برای مبارزه با حامیان تروریسم دولتی خواهد پرداخت.»

یلن در ادامه خاطرنشان کرده دولت بایدن قصد دارد با متحدان و شریکان آمریکایی برای مقابله با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» در منطقه خوانده شده همکاری کند. 

او نوشته است: «به طور اخص، رئیس‌جمهور بایدن متعهد به همکاری با متحدان و شریکانمان برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از جمله حمایت این کشور از نائبان خشن خود است.»