اعتماد/ ناصر ایمانی گفت: سید حسن در سال‌های اخیر همواره با یک جریان نزدیکی و حشر و نشر داشته است که چنین رویکردی به هیچ وجه با جایگاهی که به واسطه انتصاب به بنیان‌گذار انقلاب دارد متناسب نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای اولین بار در سال ۸۴ و انتخاب رئیس نهمین دوره قوه مجریه البته به طور کمرنگی مطرح شد. همچنین بعد از مواضعی که نوه امام خمینی(ره) در حوادث سال ۸۸ اتخاذ کرد، این چهره مشخصاً به جریان اصلاحات منتسب شد. این روزها در حالی که اصلاح‌طلبان کمافی‌السابق بیم رد صلاحیت چهره‌های شاخص‌شان را دارند، باز هم گمانه‌زنی‌هایی در خصوص حضور نوه امام راحل در انتخابات ۱۴۰۰ شنیده می‌شود.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار کرد: واکنش منفی عده‌ای به کاندیداتوری سید حسن خمینی، دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌ها این است که آقای سید حسن اساساً باید جایگاهی فراجناحی داشته باشند. به هر حال ایشان نوه مرحوم امام هستند و به همین دلیل شایسته نیست که به بحث‌های سیاسی مرسوم ورود کنند.

او در ادامه گفت: با وجود این تاکید که البته بسیار هم مهم است و باید مورد توجه ایشان قرار گیرد، آقای سید حسن خمینی در سال‌های اخیر همواره با یک جریان نزدیکی و حشر و نشر داشته است که چنین رویکردی به هیچ وجه با جایگاهی که به واسطه انتصاب به بنیان‌گذار انقلاب دارد، متناسب نیست. در واقع اگر سید حسن نوه امام نبود، امثال ایشان در جامعه زیاد هستند که هم در حوزه و هم در عرصه سیاست فعالیت دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: سید حسن باید مراعات جایگاه خود را بکند؛ یعنی نگاه و رابطه‌اش با گروه‌های سیاسی یکی باشد. شاید به همین خاطر است که احتمال کاندیداتوری‌اش در هر انتخاباتی باعث بروز حساسیت‌هایی می‌شود.

او توضیح داد: سید حسن خمینی پایگاه رأی بالایی ندارد چون ایشان به دلیل اینکه منصب اجرایی نداشته است مردم آشنایی‌ای درباره‌اش ندارند، به طوری که به قطعیت می‌توان گفت بعید است طرفداران اصولگرایی و حامیان اصلاح‌طلبی رأی خود را به نام سید حسن خمینی بنویسند.

ناصر ایمانی در پایان گفت: سید حسن خمینی باید خودش را متعلق به همه سلیقه‌های سیاسی بداند تا از این طریق از جایگاهش به طور مفیدی دفاع کند.