فیداراویل یکی از با تجربه ترین شرکت ها در زمینه ی فروش انواع روغن های صنعتی بهران حرارت و سایر روانکارهای پر مصرف در صنعت

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روغن  به موادی گفته می شود که به دلیل چگالی کمی که نسبت به آب دارند روی آب شناور مانده و با آن مخلوط نمیشوند که دارای انواع مختلفی هستند. روغن صنعتی که موضوع بحث ماست همان گونه که از نامش می توان فهمید مورد استفاده در صنعت می باشد که انواع مختلفی دارند و شرکت های تولید کننده آنها عموما شرکت های بزرگ نفتی می باشند. در گذشته برای به حرکت در آوردن چرخ دنده ها یا وسایلی که به صورت چرخشی بودند امکان استفاده از روغن صنعتی نبود و در ازای آن از روغن های حیوانی یا گیاهی استفاده می شد که پایداری کوتاهی داشتند و به زودی موجب فرسایش و‌زنگ زدگی می شدند. به همین دلایل استفاده از این نوع روغن ها به مرور کنار گذاشته شد و با پیشرفت صنعت در جوامع، ایجاد روغن صنعتی که موجب اصطکاک کم میان قطعات باشد یک نیاز اساسی به حساب می آمد. کم کم با استخراج نفت و عملیات تقطیر و تصفیه که روی نفت خام انجام می شد افراد توانستند با ایجاد روغن صنعتی آنرا جایگزین روغن های حیوانی کرده و به پیشرفت های زیادی در زمینه صنعت دست پیدا کنند. هرچه جلو تر رفت کیفیت این روغن ها نیز بیشتر شد و در نتیجه امروزه با پیشرفت صنعت با سهولت بسیاری در به حرکت در آوردن قطعات صنعتی رو به رو‌ هستیم. در اینجا به بررسی انواعی از معروف ترین روغن های صنعتی حرارتی می پردازیم.

روغن صنعتی

 بهران حرارت: 

بهران حرارت محصولی بوده که در در سیستم های بسته که انتقال حرارت در آن ها با ۳۲۰ درجه سانتی همراه است مورد استفاده قرار می‌ گیرد که دارای مزیت هایی است. از جمله ویژگی های این محصول می توان به پایداری و‌ مقاومت در برابر اکسیداسیون، مقاومت در برابر حرارت بالا، جلوگیری از رسوب مواد و فراریت کم می باشد. پس همانگونه که از نامش  میتوان فهمید دارای مقاومت بالایی در گرما و دمای زیاد است. این روغن باید دارای یک ضریب هدایت حرارتی بالا باشد تا در طول زمان انجام عملیات خود موجب افزایش گرانوری نشود و در نتیجه از ایجاد لجن نیز جلوگیری کند. عملیات انتقال حرارتی که روغن بهران حرارت انجام می دهد به گونه ای است که باید گرما را از یک منبع گرمایشی گرفته و به مصرف کننده انتقال دهد که این انتقال دهنده ها یا اصطلاحا سیال ها، به طور کلی ۵ دسته هستند که عبارت است از: گاز، آب ، روغن ها یا سیالات آلی، فلزات مذاب و ترکیبات دارای سیلیکون که عموما در صنایع از روغن هایی بهره گرفته می شود که دارای پایه های معدنی هستند. 

سیستم هایی که دارای قابلیت انتقال حرارت از طریق روغن های صنعتی هستند به دو دسته تقسیم می شوند که یکی سیستم های تحت فشار یا بسته و سیستم های بدون فشار یا باز  می باشد. 

در سیستم های بسته به دلیل نداشتن تماس با هوا مواردی نظیر فرسایش از طریق تبخیر یا اکسیداسیون را مشاهده نمیکنیم پس با استفاده از این روغن ها  می توان تا دمای ۳۰۰ درجه نیز کار انجام داد. اما در سیستم های باز به دلیل تماسی که با هوا وجود دارد نیاید دما از ۱۴۰ درجه سانتی گراد بیشتر شود زیرا که در این صورت موجب آسیب به روغن و در نتیجه ایجاد فرسایش و‌ اکسیداسیون می شود. 

بهران حرارت

روغن حرارتی: 

به دلیل جلوگیری از اکسیداسیون و انتقال خوب حرارت از روغن حرارتی در صنعت و موارد دیگر استفاده های بسیاری می شود. این روغن از روغن های ضروری محسوب می شود چرا که با اکسیداسیون حرارتی عالی و پایدار، جلوگیری از رسوب گیری در حین انجام عملیات، محافظت در برابر خوردگی و عملیات وسیعی که در زمینه دما و حرارت دارد بسیار در صنعت مورد استفاده و توجه قرار گرفته به گونه ای که در صورت نبودن آن نمی توان کاری انجام داد. در سیستم هایی که دما بسیار بالا است استفاده از روغن های حرارتی موجب کاهش دما می شود. به طوری که ظرفیت دمای این روغن ها برابر با ۳۰۰ درجه سانتی گراد می باشد. روغن های حرارتی متشکل از اجزای مختلفی هستند که هر یک از این اعضا نقطه جوش پایین تری نسبت به یکدیگر دارند که در زمان انتقال حرارت می بایستی تبخیر و‌از روغن جدا شوند چرا که در مشخصات روغن تاثیر خواهند گذاشت. همچنین به دلیل پایه معدنی که این روغن ها دارند با طول عمر بالا تری همراه هستند.