شاید برخی ازما به درستی تفاوت‌های بین لوازم شنیداری و پرکاربردی مثل هندزفری، هدست و هدفون وهمچنین اسپیکر را ندانیم، بنابراین قصد داریم در این مطلب به تفاوت‌های این ابزارها اشاره‌کنیم تا با کارایی هرکدام بیشتر آشنا شویم، زیرا این لوازم علی‌رغم شباهت‌هایشان، تفاوت‌هایی کلیدی نیزدارند که برای اطلاع از آن‌ها تا انتهای مطلب مارا همراهی‌کنید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هندزفری بلوتوث یا همان هندزفری بی‌ سیم وسیله‌ای بسیار کاربردی و قابل حمل است که برای گوش دادن به صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اتصالش با مبداء صوت به‌وسیله‌ی بلوتوث و به‌صورت بی سیم است و امروزه با کاربرد روزافزون تلفن‌های‌ همراه، حجم استفاده از آن به شدت افزایش یافته است.

تفاوت‌های بین هندزفری، هدست، هدفون و اسپیکر

شاید برخی ازما به درستی تفاوت‌های بین لوازم شنیداری و پرکاربردی مثل هندزفری، هدست و هدفون وهمچنین اسپیکر را ندانیم، بنابراین قصد داریم در این مطلب به تفاوت‌های این ابزارها اشاره‌کنیم تا با کارایی هرکدام بیشتر آشنا شویم، زیرا این لوازم علی‌رغم شباهت‌هایشان، تفاوت‌هایی کلیدی نیزدارند که برای اطلاع از آن‌ها تا انتهای مطلب مارا همراهی‌کنید.

هدفون وسیله‌ی پرکاربرد شنیداری

هدفون وسیله‌ای است که برای گوش‌دادن به صوت استفاده می‌شود و در دونوع بی‌سیم و با‌سیم در بازار قابل دسترس است. هدفون‌ دارای دو بلندگوی نسبتاً بزرگ است که با هدف پوشاندن کل گوش‌ها طراحی شده‌اند و این ابزار به‌راحتی روی سر قرار می‌گیرد و بوسیله‌ی سیم یا اتصال بی‌سیم(بلوتوث) به منبع صدا متصل می‌شود.

هدست علاوه بر دریافت صوت، قابلیت ارسال آن را نیز دارد

خرید انواع هدفون و هدست از فروشگاه اینترنتی تکسو

 

هدست نیز نوعی هدفون است که مانند آن از دوبلندگو با همان نسبت اندازه‌ای تشکیل شده است و روی سر قرار می‌گیرد ولی هدست مانند هدفون فقط برای گوش دادن به صدا استفاده نمی‌شود بلکه هدست علاوه‌بر دوبلندگویی که مانند هدفون دارد، دارای یک میکروفون نیز می‌باشد. بنابراین از هدست علاوه بر دریافت و گوش دادن به صداها، می‌توان برای ارسال صدا نیز استفاده نمود؛ میکروفون تعبیه شده روی هدست معمولاً قابلیت چرخش و قرارگیری در بهترین نقطه‌ی روبروی صورت، جهت دریافت بهترین کیفیت صدا را دارد.

لذا از میان هدفون و هدست، هدست برخلاف هدفون که قابلیت ارتباط یک‌طرفه (فقط دریافت صدا) را دارد، امکان ارتباط دوسویه (دریافت و ارسال صدا) را برای کاربران فراهم می‌کند و از این قابلیت هدست برای اتصال مستقیم به رایانه یا سیستم‌ تلفن جهت گفتگوی تلفنی، بازی آنلاین، چت کردن و... استفاده می‌شود. هدست نیز مانند هدفون بر دو نوع هدست باسیم و هدست بی سیم است و فناوری اتصال هدست بی سیم با منبع صوت نیز از طریق بلوتوث یا وای‌فای می‌باشد، البته هدست بی سیم علاوه برقابلیت دریافت صدا، می‌تواند صدا را نیز ارسال کند.

امروزه به دلیل تعدد لوازم باسیم در اطرافمان، معمولاً کاربران از هدست بی سیم استفاده می‌کنند و بنابراین استقبال از هدست بی سیم بیش از نوع باسیم آن است، زیرا کاربران مدت زمان زیادی را با یک‌بار شارژ باتری هدست بی سیم می‌توانند از آن استفاده کنند و همچنین بدلیل عدم وجود محدودیتی که سیم ایجاد می‌کند می‌توانند فاصله‌ی بیشتری از مدل باسیم با منبع صدا داشته باشند.

 هندزفری نوعی هدست کوچک محسوب می‌شود

هندزفری امروزه کاربردش از هدست و هدفون به مراتب بیشتر شده و با ظهور و گسترش تلفن‌های همراه روزبه‌روز نیز نزد کاربران محبوب‌تر می‌شود. این وسیله مانند هدست وهدفون قادر به دریافت صداست، ولی در واقع هندزفری بیشتر یک نوع هدست است با این تفاوت که بلندگو و میکروفونش کوچک‌تر طراحی شده و بلندگوهای هندزفری می‌تواند داخل گوش قرار گیرد و درنتیجه به‌دلیل کوچک بودن ابعاد این وسیله، به‌راحتی قابل حمل و جابجایی است. هندزفری نیز مانند هدست و هدفون در دو مدل تولید می‌شود، که عبارتند از هندزفری باسیم و هندزفری بی سیم که البته هندزفری بی سیم یا همان هندزفری بلوتوث بسیار پرکاربردتر از نوع باسیمش است.

خرید انواع هندزفری بلوتوث و اسپیکر بلوتوث از فروشگاه اینترنتی تکسو

 

دلیل اینکه امروزه اغلب افراد از هندزفری بلوتوث (هندزفری بی سیم) استفاده می‌کنند این است که هندزفری بلوتوث بسیار کوچک طراحی شده است و حتی مدل‌هایی از آن به اندازه‌ی یک بند انگشت هستند و به راحتی قابلیت جابجایی دارند و در جیب‌های لباس جا می‌شوند.  

دلیل دیگر استقبال از هندزفری بی سیم یا همان هندزفری بلوتوث این است که هندزفری بلوتوث با استفاده از تکنولوژی بلوتوث به‌راحتی به گوشی تلفن‌همراه متصل می‌شود و می‌توان بدون در دست گرفتن تلفن‌همراه با استفاده از هندزفری بلوتوث (هندزفری بی سیم) به تماس‌های دریافتی پاسخ گفت و این کارایی زمانی که افراد مشغول کاری هستند و نمی‌توانند تلفن را به دست بگیرند بسیار کاربردی‌ست.

البته گفتنی‌ست که هندزفری بلوتوث به دلیل اینکه داخل گوش قرار می‌گیرد، در مدت زمان طولانی ممکن است به گوش‌ها آسیب برساند و استفاده‌ی طولانی از آن‌ها توصیه نمی‌شود.

اسپیکر تنها برای پخش صدا استفاده می‌شود

اسپیکر نوعی دریافت و پخش‌کننده‌ی صداست، و تفاوتش با هندزفری، هدست و هدفون این است که اسپیکر محدود به نصب داخل یا روی گوش‌ها نیست و در واقع اسپیکر یک بلندگوست که بدون نیاز به نصب روی سر به پخش صدا می‌پردازد. در اسپیکر میکروفونی برای دریافت و ضبط صدا وجود ندارد و از این وسیله تنها برای پخش صوت استفاده می‌شود؛ از آن‌جا که  اسپیکر محدود به نصب داخل یا روی گوش نیست، لذا در سایزهای مختلف و بزرگ نیز تولید و عرضه می‌شود.

یکی از شباهت‌های اسپیکر با هندزفری، هدست و هدفون این است که این‌وسیله نیز در دونوع باسیم و بی‌سیم تولید می‌شود و به نوع بی‌سیمش اسپیکر بلوتوث می‌گویند. اسپیکر بلوتوث نیز مانند هندزفری بلوتوث برای دریافت صدا از فناوری بلوتوث استفاده می‌کند و در نتیجه می‌توان در فواصلی بیشتر از نوع باسیم قرار گیرد، با این تفاوت که کیفیت صدای اسپیکر بلوتوث بسیار بیشتر از هندزفری بلوتوث می‌باشد؛ زیرا محدودیت آسیب به گوش‌ها را ندارد، لذا می‌تواند پخش صدای به مراتب بلند‌تری را داشته باشد.

البته معمولاً اسپیکر بلوتوث به‌دلیل ابعاد بزرگ‌تر و حجم انرژی مورد نیاز، به برق متصل می‌شود و تنها اصوات را از طریق بلوتوث دریافت می‌کند و درواقع اسپیکر بلوتوث مانند هندزفری بلوتوث کاملاً بی‌سیم نیست و برای تأمین انرژی برق خود، ناگزیر به اتصال سیمی به منبع انرژی می‌باشد؛ گفتنی‌ست که نوع شارژی اسپیکر نیز دربازار یافت می‌شود.

راهنمای خرید هندزفری، هدست، هدفون و اسپیکر

برای خرید لوازمی مانند هدفون، هدست، هندزفری و اسپیکر می‌بایست بسیار دقت نمایید زیرا این اجناس به‌دلیل بازار گسترده و مشتریان فراوانی که دارند، تولیدکنندگان زیادی نیز اقدام به تولید آن‌ها نموده‌اند و در این بین مانند تمام محصولات الکترونیکی، برخی از برندها از کیفیت تولید بالاتری برخوردارند و در نتیجه اقبال مشتریان به آن‌ها بیشتر است. همین امر باعث شده است که برخی شرکت‌ها و تولیدی‌های سودجو با تولید هدفون، هدست، هندزفری و اسپیکر فیک و غیراصلی با شباهت زیاد به برندهای معتبر، اقدام به فروش این اجناس دربازار با قیمت‌هایی پایین‌تر نمایند و این موضوع برای یک مشتری عادی قابل تشخیص که آیا جنسی که درحال خرید آن است، متعلق به برند اصلی می‌باشد یا فیک و تقلبی‌ست. لذا مثلاً برای خرید یک هندزفری بلوتوث باکیفیت به جای تلاش برای پیدا کردن برندهای معتبر که نیاز به تخصص و تجربه‌ی بالایی دارد، بهتر است در پی پیدا کردن فروشگاهی مطمئن و قابل اطمینان باشیم تا با خیال راحت لوازم الکترونیکی خود را خرید نماییم و از ضمانت لازم بهره ببریم. یکی از عرضه‌کننده‌گان معتبر و مطمئن در این زمینه که قصد معرفی آن را به شما داریم، فروشگاه اینترنتی "تکسو" می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی خرید لوازم جانبی موبایل تکسو

فروشگاه اینترنتی تکسو از بهترین و تخصصی‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌ی لوازم جانبی موبایل، تبلت، لپتاپ و سایر لوازم پرکاربرد الکترونیکی می‌باشد که سعی نموده با عرضه‌ی مستقیم و بدون واسطه کالا به مشتریان خود، بهترین کیفیت را به‌همراه مناسب‌ترین قیمت به‌آن‌ها عرضه نماید.

شما می‌توانید برای خریدی مطمئن و لذت‌بخش به فروشگاه اینترنتی تکسو به آدرس اینترنتی techsoo.com مراجعه نمایید و از خدمات این فروشگاه نظیر ضمانت اصالت کالا، تحویل سریع سفارشات، ضمانت بازگشت کالا و تضمین بهترین قیمت موجود در بازار استفاده کنید و آرامش یک خرید اینترنتی را با تکسو تجربه نمایید.